Medier och människor i konsumtionsrummet; Karin Becker, Erling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz; 2002
Medier och människor i konsumtionsrummet; Karin Becker, Erling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz; 2002

Medier och människor i konsumtionsrummet

av Karin Becker, Erling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz

  • Utgiven: 2002
  • ISBN: 9789157804105
  • Sidor: 425 st
  • Förlag: Bokförlaget Nya Doxa
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Medier är en stor och viktig del av vårt vardagsliv. Vi tittar på TV och video, läser böcker och tidningar, skickar kort och talar i mobiltelefon, lyssnar på plattor och fotograferar. Men egentligen börjar vår konsumtion av medier redan då vi köper dem i butikerna. Denna bok har sin startpunkt just där, för att sedan följa medievarorna ut i vardagen med sina köpare. I mötena mellan människor och medier avslöjas medieindustrins makt över människorna, men också hur människorna tar makten över sina medier. Hur väljer, köper, använder och avyttrar människor olika typer av medievaror? Hur samspelar olika medier med varandra och vad skiljer dem åt? Vilka medier ingår enligt kronofogden i hushållens normala minimistandard? Hur organiseras tidningskiosken, bokhandeln och fotoaffären för att locka människor till köp? Är affischer konst? Vad innebär samlande, ägande, lån och gåvor när det gäller skivor, böcker eller kort? Hur strukturerar ungdomar, barnfamiljer och pensionärer tid och rum genom bruket av video och telefon? Är det företagen eller människorna som är mest globala? Förs det någon kamp om mediernas makt i vardagen? Sagt om en tidigare antologi från samma forskningsprojekt: ...de kultursociologiska perspektiven kompletterar och speglar varandra ... angelägen samhälls-forskning..." Ulf Eriksson, GP

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Medier och människor i konsumtionsrummet (2002)

I januari 2002 släpptes boken Medier och människor i konsumtionsrummet skriven av Karin Becker, Erling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz. Den är skriven på svenska och består av 425 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Bokförlaget Nya Doxa.

Köp boken Medier och människor i konsumtionsrummet på Studentapan och spara uppåt 36% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Medier och människor i konsumtionsrummet

Harvard

Becker, K., Bjurström, E., Fornäs, J. & Ganetz, H. (2002). Medier och människor i konsumtionsrummet. Bokförlaget Nya Doxa.

Oxford

Becker, Karin, Bjurström, Erling, Fornäs, Johan & Ganetz, Hillevi, Medier och människor i konsumtionsrummet (Bokförlaget Nya Doxa, 2002).

APA

Becker, K., Bjurström, E., Fornäs, J., & Ganetz, H. (2002). Medier och människor i konsumtionsrummet. Bokförlaget Nya Doxa.

Vancouver

Becker K, Bjurström E, Fornäs J, Ganetz H. Medier och människor i konsumtionsrummet. Bokförlaget Nya Doxa; 2002.

Köp boken

155 kr
244 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!