Medier, genus och makt; Gunilla Jarlbro; 2006
Medier, genus och makt; Gunilla Jarlbro; 2006

Medier, genus och makt Upplaga 1

av Gunilla Jarlbro

4.3 (4)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789144038230
  • Sidor: 168 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur ser genusrepresentationen ut i nyhetsmedier? Det är lika viktigt att studera hur ofta kvinnor respektive män representeras i medierna som att studera hur de gestaltas. I boken diskuteras hur denna gestaltning ser ut. Framställs kvinnor respektive män på olika sätt och tillåts de göra olika saker i nyhetsmedierna? Förutom nyhetsmedier diskuteras reklam och populärkultur ur ett genusperspektiv och utifrån representation. Frågor som ställs är bl.a. huruvida reklam och populärkulturens innehåll påverkar unga människors identitetsuppfattning. I boken presenteras aktuell svensk och internationell forskning inom fältet medier och genus. Boken är även rikt illustrerad med aktuella svenska exempel. Boken är lämplig för universitetsstudier i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och genusvetenskap. Den är också av intresse för personer som i sin yrkesverksamhet arbetar med journalistik, medier och kultur.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Medier, genus och makt (2006)

I augusti 2006 släpptes boken Medier, genus och makt skriven av Gunilla Jarlbro. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 168 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Medier, genus och makt på Studentapan och spara pengar.

Referera till Medier, genus och makt (Upplaga 1)

Harvard

Jarlbro, G. (2006). Medier, genus och makt. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Jarlbro, Gunilla, Medier, genus och makt, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2006).

APA

Jarlbro, G. (2006). Medier, genus och makt (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Jarlbro G. Medier, genus och makt. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2006.

Köp boken

109 kr