Matematik för lärare, Delta Didaktik; Hans Christian Hansen, Kristine Jess, Sverker Lundin, Jeppe Skott; 2010
spara 18%
5+ säljare

Matematik för lärare, Delta Didaktik Upplaga 1

av Hans Christian Hansen, Kristine Jess, Sverker Lundin, Jeppe Skott
Matematik för lärare, Delta Didaktik är en bok i matematikdidaktik för lärarstuderande och verksamma lärare. Den tar upp matematikdidaktiska frågor som inte är knutna till något visst matematiskt tema. Det handlar bland annat om lärandeteori och undervisningsteori för matematik, samt om matematikundervisningens historia, om underbyggnadsproblem i matematikundervisningen och om olika uppfattningar om vad själva matematikämnet är. Här finns många exempel på elevarbeten och klassrumsdiskussioner, vilket kan knyta innehållet till skolans verklighet och bidra till läsarens yrkesmässiga utveckling. Boken ger en god grund för alla som ska undervisa i matematik. Den är tänkt för lärarstuderande och för verksamma lärare som vill fördjupa sina kunskaper i matematikdidaktik. I serien Matematik för lärare finns även Y (Ypsilon) Grundbok band 1 och 2. Dessa två band behandlar det matematiska innehållet i grundskolan. I direkt anslutning till ämnesinnehållet behandlas de matematikdidaktiska frågeställningar som är relevanta. Matematik för lärare, Delta Didaktik, har följande indelning: I Matematiklärande II Undervisning i matematik III Matematikdidaktiska skolor IV Metaperspektiv på matematik och matematikundervisning Författare: Jeppe Skott, Kristine Jess, Hans Christian Hansen och Sverker Lundin (kapitel 12). De tre förstnämnda är verksamma inom den danska lärarutbildningen. Jeppe Skott är även professor i matematikdidaktik vid Växjö universitet. Sverker Lundin är verksam vid Göteborgs Universitet. Översättning: Joachim Retzlaff Fackgranskare för den svenska utgåvan: Mikael Holmquist, universitetslektor vid Enheten för ämnesdidaktik, Göteborgs universitet samt Johan Häggström, universitetslektor vid Enheten för ämnesdidaktik, Göteborgs universitet och vid Nationellt Centrum för Matematikutbildning.
Matematik för lärare, Delta Didaktik är en bok i matematikdidaktik för lärarstuderande och verksamma lärare. Den tar upp matematikdidaktiska frågor som inte är knutna till något visst matematiskt tema. Det handlar bland annat om lärandeteori och undervisningsteori för matematik, samt om matematikundervisningens historia, om underbyggnadsproblem i matematikundervisningen och om olika uppfattningar om vad själva matematikämnet är. Här finns många exempel på elevarbeten och klassrumsdiskussioner, vilket kan knyta innehållet till skolans verklighet och bidra till läsarens yrkesmässiga utveckling. Boken ger en god grund för alla som ska undervisa i matematik. Den är tänkt för lärarstuderande och för verksamma lärare som vill fördjupa sina kunskaper i matematikdidaktik. I serien Matematik för lärare finns även Y (Ypsilon) Grundbok band 1 och 2. Dessa två band behandlar det matematiska innehållet i grundskolan. I direkt anslutning till ämnesinnehållet behandlas de matematikdidaktiska frågeställningar som är relevanta. Matematik för lärare, Delta Didaktik, har följande indelning: I Matematiklärande II Undervisning i matematik III Matematikdidaktiska skolor IV Metaperspektiv på matematik och matematikundervisning Författare: Jeppe Skott, Kristine Jess, Hans Christian Hansen och Sverker Lundin (kapitel 12). De tre förstnämnda är verksamma inom den danska lärarutbildningen. Jeppe Skott är även professor i matematikdidaktik vid Växjö universitet. Sverker Lundin är verksam vid Göteborgs Universitet. Översättning: Joachim Retzlaff Fackgranskare för den svenska utgåvan: Mikael Holmquist, universitetslektor vid Enheten för ämnesdidaktik, Göteborgs universitet samt Johan Häggström, universitetslektor vid Enheten för ämnesdidaktik, Göteborgs universitet och vid Nationellt Centrum för Matematikutbildning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789140671462
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 400 st
Matematik för lärare, Delta Didaktik är en bok i matematikdidaktik för lärarstuderande och verksamma lärare. Den tar upp matematikdidaktiska frågor som inte är knutna till något visst matematiskt tema. Det handlar bland annat om lärandeteori och undervisningsteori för matematik, samt om matematikundervisningens historia, om underbyggnadsproblem i matematikundervisningen och om olika uppfattningar om vad själva matematikämnet är. Här finns många exempel på elevarbeten och klassrumsdiskussioner, vilket kan knyta innehållet till skolans verklighet och bidra till läsarens yrkesmässiga utveckling. Boken ger en god grund för alla som ska undervisa i matematik. Den är tänkt för lärarstuderande och för verksamma lärare som vill fördjupa sina kunskaper i matematikdidaktik. I serien Matematik för lärare finns även Y (Ypsilon) Grundbok band 1 och 2. Dessa två band behandlar det matematiska innehållet i grundskolan. I direkt anslutning till ämnesinnehållet behandlas de matematikdidaktiska frågeställningar som är relevanta. Matematik för lärare, Delta Didaktik, har följande indelning: I Matematiklärande II Undervisning i matematik III Matematikdidaktiska skolor IV Metaperspektiv på matematik och matematikundervisning Författare: Jeppe Skott, Kristine Jess, Hans Christian Hansen och Sverker Lundin (kapitel 12). De tre förstnämnda är verksamma inom den danska lärarutbildningen. Jeppe Skott är även professor i matematikdidaktik vid Växjö universitet. Sverker Lundin är verksam vid Göteborgs Universitet. Översättning: Joachim Retzlaff Fackgranskare för den svenska utgåvan: Mikael Holmquist, universitetslektor vid Enheten för ämnesdidaktik, Göteborgs universitet samt Johan Häggström, universitetslektor vid Enheten för ämnesdidaktik, Göteborgs universitet och vid Nationellt Centrum för Matematikutbildning.
Matematik för lärare, Delta Didaktik är en bok i matematikdidaktik för lärarstuderande och verksamma lärare. Den tar upp matematikdidaktiska frågor som inte är knutna till något visst matematiskt tema. Det handlar bland annat om lärandeteori och undervisningsteori för matematik, samt om matematikundervisningens historia, om underbyggnadsproblem i matematikundervisningen och om olika uppfattningar om vad själva matematikämnet är. Här finns många exempel på elevarbeten och klassrumsdiskussioner, vilket kan knyta innehållet till skolans verklighet och bidra till läsarens yrkesmässiga utveckling. Boken ger en god grund för alla som ska undervisa i matematik. Den är tänkt för lärarstuderande och för verksamma lärare som vill fördjupa sina kunskaper i matematikdidaktik. I serien Matematik för lärare finns även Y (Ypsilon) Grundbok band 1 och 2. Dessa två band behandlar det matematiska innehållet i grundskolan. I direkt anslutning till ämnesinnehållet behandlas de matematikdidaktiska frågeställningar som är relevanta. Matematik för lärare, Delta Didaktik, har följande indelning: I Matematiklärande II Undervisning i matematik III Matematikdidaktiska skolor IV Metaperspektiv på matematik och matematikundervisning Författare: Jeppe Skott, Kristine Jess, Hans Christian Hansen och Sverker Lundin (kapitel 12). De tre förstnämnda är verksamma inom den danska lärarutbildningen. Jeppe Skott är även professor i matematikdidaktik vid Växjö universitet. Sverker Lundin är verksam vid Göteborgs Universitet. Översättning: Joachim Retzlaff Fackgranskare för den svenska utgåvan: Mikael Holmquist, universitetslektor vid Enheten för ämnesdidaktik, Göteborgs universitet samt Johan Häggström, universitetslektor vid Enheten för ämnesdidaktik, Göteborgs universitet och vid Nationellt Centrum för Matematikutbildning.
Begagnad bok
565 kr686 krSpara 121 kr (18%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
565 kr686 krSpara 121 kr (18%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar