Marknadsstaten : om vad den svenska staten gör med marknaderna, och marknaderna med staten; Catrin Andersson, Magnus Erlandsson, Göran Sundström; 2017
1 säljare

Marknadsstaten : om vad den svenska staten gör med marknaderna, och marknaderna med staten Upplaga 1

av Catrin Andersson, Magnus Erlandsson, Göran Sundström
Under de senaste decennierna har många verksamheter förts över från stat och kommun till företag som agerar på marknader. Men den svenska staten är fortfarande djupt engagerad i marknaderna. Den har utvecklat en särskild marknadspolitik och en fjärdedel av de statliga myndigheterna har som huvuduppgift att organisera marknader.

Läs mer
Samtidigt är marknadspolitiken abstrakt och svårfångad, och myndigheterna arbetar främst med mjuka och otydliga påverkansmetoder. Trots alla insatser finns det en utbredd tro på att marknader fungerar bäst om de lämnas ifred.
Statens politik ger utrymme för andra att utöva makt. Genom djupstudier av konsument-, el- samt post- och telemarknaderna åskådliggör författarna till den här boken hur myndigheterna samarbetar med säljarna och hur säljarna får en stark position.
Boken riktar sig till alla som är intresserade av den moderna statens omvandling: lärare och forskare vid universitet och högskolor, politiker, tjänstemän i stat och näringsliv och den samhällsintresserade medborgaren.

Om författarna
Catrin Andersson är doktor i statsvetenskap. Magnus Erlandsson är lektor i ledarskap vid Malmö högskola. Göran Sundström är professor i statsvetenskap vid Stockholms universitet och verksam vid Score (Stockholms centrum för forskning om offentlig sektor).
Under de senaste decennierna har många verksamheter förts över från stat och kommun till företag som agerar på marknader. Men den svenska staten är fortfarande djupt engagerad i marknaderna. Den har utvecklat en särskild marknadspolitik och en fjärdedel av de statliga myndigheterna har som huvuduppgift att organisera marknader.

Läs mer
Samtidigt är marknadspolitiken abstrakt och svårfångad, och myndigheterna arbetar främst med mjuka och otydliga påverkansmetoder. Trots alla insatser finns det en utbredd tro på att marknader fungerar bäst om de lämnas ifred.
Statens politik ger utrymme för andra att utöva makt. Genom djupstudier av konsument-, el- samt post- och telemarknaderna åskådliggör författarna till den här boken hur myndigheterna samarbetar med säljarna och hur säljarna får en stark position.
Boken riktar sig till alla som är intresserade av den moderna statens omvandling: lärare och forskare vid universitet och högskolor, politiker, tjänstemän i stat och näringsliv och den samhällsintresserade medborgaren.

Om författarna
Catrin Andersson är doktor i statsvetenskap. Magnus Erlandsson är lektor i ledarskap vid Malmö högskola. Göran Sundström är professor i statsvetenskap vid Stockholms universitet och verksam vid Score (Stockholms centrum för forskning om offentlig sektor).
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789147113200
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 245 st
Under de senaste decennierna har många verksamheter förts över från stat och kommun till företag som agerar på marknader. Men den svenska staten är fortfarande djupt engagerad i marknaderna. Den har utvecklat en särskild marknadspolitik och en fjärdedel av de statliga myndigheterna har som huvuduppgift att organisera marknader.

Läs mer
Samtidigt är marknadspolitiken abstrakt och svårfångad, och myndigheterna arbetar främst med mjuka och otydliga påverkansmetoder. Trots alla insatser finns det en utbredd tro på att marknader fungerar bäst om de lämnas ifred.
Statens politik ger utrymme för andra att utöva makt. Genom djupstudier av konsument-, el- samt post- och telemarknaderna åskådliggör författarna till den här boken hur myndigheterna samarbetar med säljarna och hur säljarna får en stark position.
Boken riktar sig till alla som är intresserade av den moderna statens omvandling: lärare och forskare vid universitet och högskolor, politiker, tjänstemän i stat och näringsliv och den samhällsintresserade medborgaren.

Om författarna
Catrin Andersson är doktor i statsvetenskap. Magnus Erlandsson är lektor i ledarskap vid Malmö högskola. Göran Sundström är professor i statsvetenskap vid Stockholms universitet och verksam vid Score (Stockholms centrum för forskning om offentlig sektor).
Under de senaste decennierna har många verksamheter förts över från stat och kommun till företag som agerar på marknader. Men den svenska staten är fortfarande djupt engagerad i marknaderna. Den har utvecklat en särskild marknadspolitik och en fjärdedel av de statliga myndigheterna har som huvuduppgift att organisera marknader.

Läs mer
Samtidigt är marknadspolitiken abstrakt och svårfångad, och myndigheterna arbetar främst med mjuka och otydliga påverkansmetoder. Trots alla insatser finns det en utbredd tro på att marknader fungerar bäst om de lämnas ifred.
Statens politik ger utrymme för andra att utöva makt. Genom djupstudier av konsument-, el- samt post- och telemarknaderna åskådliggör författarna till den här boken hur myndigheterna samarbetar med säljarna och hur säljarna får en stark position.
Boken riktar sig till alla som är intresserade av den moderna statens omvandling: lärare och forskare vid universitet och högskolor, politiker, tjänstemän i stat och näringsliv och den samhällsintresserade medborgaren.

Om författarna
Catrin Andersson är doktor i statsvetenskap. Magnus Erlandsson är lektor i ledarskap vid Malmö högskola. Göran Sundström är professor i statsvetenskap vid Stockholms universitet och verksam vid Score (Stockholms centrum för forskning om offentlig sektor).
Begagnad bok
219 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
219 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar