Marknadsföring och påverkan på konsumenten; Magnus Söderlund, Patric Andersson, Hanna Berg, Angelica Blom, Johanna Gummerus, John Karsberg, Hannele Kauppinen-Räisänen, Fredrik Lange, Annika Lindström, Gustav Medberg, Erik Modig, Håkan Nilsson, Sara Rosengren, Sofie Sagfossen, Stefan Szugalski, Catharina Von Koskull, Nina Åkestam; 2014
Marknadsföring och påverkan på konsumenten; Magnus Söderlund, Patric Andersson, Hanna Berg, Angelica Blom, Johanna Gummerus, John Karsberg, Hannele Kauppinen-Räisänen, Fredrik Lange, Annika Lindström, Gustav Medberg, Erik Modig, Håkan Nilsson, Sara Rosengren, Sofie Sagfossen, Stefan Szugalski, Catharina Von Koskull, Nina Åkestam; 2014

Marknadsföring och påverkan på konsumenten Upplaga 1

av Magnus Söderlund, Patric Andersson, Hanna Berg, Angelica Blom, Johanna Gummerus

4.5 (2)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789144105284
  • Sidor: 320 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Att påverka någon annan – det ses ofta som negativt, eller till och med fult. Kanske är det därför som marknadsförare ibland undviker att tala om marknadsföring i termer av aktiviteter som syftar till att påverka konsumenter. Men självklart handlar marknadsföring om att påverka attityder och beteende – och ytterst om att få folk att köpa en viss produkt eller tjänst. Som konsument är det inte så lätt att begripa om eller hur vi blir påverkade av marknadsföring. Och hur ska då praktiker och forskare kunna förstå hur konsumenter blir påverkade? Samtidigt är många forskare inom marknadsföringsområdet otydliga när det handlar om att göra påståenden om påverkan, eftersom påverkan innebär kausalitet – något som en del forskare inte vill uttala sig om. Den här boken utgår från att såväl marknadsförare som konsumenter behöver bättre kunskap om påverkan i marknadsföringssammanhang, samt att sådan påverkan är möjlig att hantera både i teori och i empiriska undersökningar. Boken redovisar ett flertal former för påverkan, exempelvis vad som händer i konsumentens möte med reklam, butiksmiljöer, säljare och egna vänner eller när man ger gåvor till sig själv. Boken är utsedd till Årets marknadsföringsbok 2015!

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring och påverkan på konsumenten (2014)

I november 2014 släpptes boken Marknadsföring och påverkan på konsumenten skriven av Magnus Söderlund, Patric Andersson, Hanna Berg, Angelica Blom, Johanna Gummerus, John Karsberg, Hannele Kauppinen-Räisänen, Fredrik Lange, Annika Lindström, Gustav Medberg, Erik Modig, Håkan Nilsson, Sara Rosengren, Sofie Sagfossen, Stefan Szugalski, Catharina Von Koskull, Nina Åkestam. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 320 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadsföring och påverkan på konsumenten på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknadsföring och påverkan på konsumenten (Upplaga 1)

Harvard

Söderlund, M., Andersson, P., Berg, H., Blom, A., Gummerus, J., Karsberg, J., Kauppinen-Räisänen, H., Lange, F., Lindström, A., Medberg, G., Modig, E., Nilsson, H., Rosengren, S., Sagfossen, S., Szugalski, S., Koskull, C. V. & Åkestam, N. (2014). Marknadsföring och påverkan på konsumenten. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Söderlund, Magnus, Andersson, Patric, Berg, Hanna, Blom, Angelica, Gummerus, Johanna, Karsberg, John, Kauppinen-Räisänen, Hannele, Lange, Fredrik, Lindström, Annika, Medberg, Gustav, Modig, Erik, Nilsson, Håkan, Rosengren, Sara, Sagfossen, Sofie, Szugalski, Stefan, Koskull, Catharina Von & Åkestam, Nina, Marknadsföring och påverkan på konsumenten, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2014).

APA

Söderlund, M., Andersson, P., Berg, H., Blom, A., Gummerus, J., Karsberg, J., Kauppinen-Räisänen, H., Lange, F., Lindström, A., Medberg, G., Modig, E., Nilsson, H., Rosengren, S., Sagfossen, S., Szugalski, S., Koskull, C. V., & Åkestam, N. (2014). Marknadsföring och påverkan på konsumenten (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Söderlund M, Andersson P, Berg H, Blom A, Gummerus J, Karsberg J, m.fl. Marknadsföring och påverkan på konsumenten. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2014.

Köp boken

275 kr