Marknadsföring av hotell och restauranger; Christina Isaksson, Catharina Roos, Lena Linn; 2000
Marknadsföring av hotell och restauranger; Christina Isaksson, Catharina Roos, Lena Linn; 2000

Marknadsföring av hotell och restauranger

av Christina Isaksson, Catharina Roos, Lena Linn

  • Utgiven: 2000
  • ISBN: 9789170552168
  • Sidor: 172 st
  • Förlag: Gästakademien / UHR
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Att marknadsföra en vara eller tjänst på rätt sätt kan vara avgörande för om ett företag blir framgångsrikt eller inte. Därför är det viktigt att inse att marknadsföring är en process som kräver både kunskap och noggrann planering för att bästa resultat ska uppnås. I Marknadsföring av hotell och restauranger går företagsekonomen Cristina Isacson igenom marknadsföringens grundläggande teorier och resonemang och pekar på några av de viktigaste frågorna man bör ställa sig när man lägger upp en marknadsföringsstrategi: Hur ser marknaden ut? Vilka är kunderna? Vilka behov och önskningar har de kunder vi vänder oss tiil? Vilka kunder är lönsamma? Hur etablerar, upprätthåller och förstärker man relationen till kunderna? I boken medverkar också varumärkesstrategen Lena Linn med kapitlet Vad betyder varumärket? och vd:n Catharina Roos med kapitlet Farliga förmåner samt med avsnittet Två exempel på marknadsföring.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring av hotell och restauranger (2000)

I januari 2000 släpptes boken Marknadsföring av hotell och restauranger skriven av Christina Isaksson, Catharina Roos, Lena Linn. Den är skriven på svenska och består av 172 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Gästakademien / UHR.

Köp boken Marknadsföring av hotell och restauranger på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknadsföring av hotell och restauranger

Harvard

Isaksson, C., Roos, C. & Linn, L. (2000). Marknadsföring av hotell och restauranger. Gästakademien / UHR.

Oxford

Isaksson, Christina, Roos, Catharina & Linn, Lena, Marknadsföring av hotell och restauranger (Gästakademien / UHR, 2000).

APA

Isaksson, C., Roos, C., & Linn, L. (2000). Marknadsföring av hotell och restauranger. Gästakademien / UHR.

Vancouver

Isaksson C, Roos C, Linn L. Marknadsföring av hotell och restauranger. Gästakademien / UHR; 2000.