Marknadsföring av hotell och restauranger; Christina Isaksson, Catharina Roos, Lena Linn; 2000
2 säljare

Marknadsföring av hotell och restauranger

av Christina Isaksson, Catharina Roos, Lena Linn
Att marknadsföra en vara eller tjänst på rätt sätt kan vara avgörande för om ett företag blir framgångsrikt eller inte. Därför är det viktigt att inse att marknadsföring är en process som kräver både kunskap och noggrann planering för att bästa resultat ska uppnås. I Marknadsföring av hotell och restauranger går företagsekonomen Cristina Isacson igenom marknadsföringens grundläggande teorier och resonemang och pekar på några av de viktigaste frågorna man bör ställa sig när man lägger upp en marknadsföringsstrategi: Hur ser marknaden ut? Vilka är kunderna? Vilka behov och önskningar har de kunder vi vänder oss tiil? Vilka kunder är lönsamma? Hur etablerar, upprätthåller och förstärker man relationen till kunderna? I boken medverkar också varumärkesstrategen Lena Linn med kapitlet Vad betyder varumärket? och vd:n Catharina Roos med kapitlet Farliga förmåner samt med avsnittet Två exempel på marknadsföring.
Att marknadsföra en vara eller tjänst på rätt sätt kan vara avgörande för om ett företag blir framgångsrikt eller inte. Därför är det viktigt att inse att marknadsföring är en process som kräver både kunskap och noggrann planering för att bästa resultat ska uppnås. I Marknadsföring av hotell och restauranger går företagsekonomen Cristina Isacson igenom marknadsföringens grundläggande teorier och resonemang och pekar på några av de viktigaste frågorna man bör ställa sig när man lägger upp en marknadsföringsstrategi: Hur ser marknaden ut? Vilka är kunderna? Vilka behov och önskningar har de kunder vi vänder oss tiil? Vilka kunder är lönsamma? Hur etablerar, upprätthåller och förstärker man relationen till kunderna? I boken medverkar också varumärkesstrategen Lena Linn med kapitlet Vad betyder varumärket? och vd:n Catharina Roos med kapitlet Farliga förmåner samt med avsnittet Två exempel på marknadsföring.
Utgiven: 2000
ISBN: 9789170552168
Förlag: Gästakademien / UHR
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 172 st
Att marknadsföra en vara eller tjänst på rätt sätt kan vara avgörande för om ett företag blir framgångsrikt eller inte. Därför är det viktigt att inse att marknadsföring är en process som kräver både kunskap och noggrann planering för att bästa resultat ska uppnås. I Marknadsföring av hotell och restauranger går företagsekonomen Cristina Isacson igenom marknadsföringens grundläggande teorier och resonemang och pekar på några av de viktigaste frågorna man bör ställa sig när man lägger upp en marknadsföringsstrategi: Hur ser marknaden ut? Vilka är kunderna? Vilka behov och önskningar har de kunder vi vänder oss tiil? Vilka kunder är lönsamma? Hur etablerar, upprätthåller och förstärker man relationen till kunderna? I boken medverkar också varumärkesstrategen Lena Linn med kapitlet Vad betyder varumärket? och vd:n Catharina Roos med kapitlet Farliga förmåner samt med avsnittet Två exempel på marknadsföring.
Att marknadsföra en vara eller tjänst på rätt sätt kan vara avgörande för om ett företag blir framgångsrikt eller inte. Därför är det viktigt att inse att marknadsföring är en process som kräver både kunskap och noggrann planering för att bästa resultat ska uppnås. I Marknadsföring av hotell och restauranger går företagsekonomen Cristina Isacson igenom marknadsföringens grundläggande teorier och resonemang och pekar på några av de viktigaste frågorna man bör ställa sig när man lägger upp en marknadsföringsstrategi: Hur ser marknaden ut? Vilka är kunderna? Vilka behov och önskningar har de kunder vi vänder oss tiil? Vilka kunder är lönsamma? Hur etablerar, upprätthåller och förstärker man relationen till kunderna? I boken medverkar också varumärkesstrategen Lena Linn med kapitlet Vad betyder varumärket? och vd:n Catharina Roos med kapitlet Farliga förmåner samt med avsnittet Två exempel på marknadsföring.
Begagnad bok
589 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
589 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar