Marknadsföring Upplaga 2
Marknadsföring handlar om att lyssna, upptäcka och tillgodose behov. Marknadsföring handlar också om att bygga relationer. Kunderna ska inte bara förmås att köpa en gång utan återkomma - två, tre, fyra gånger. Företagets relationer till sina kunder, konkurrenter och omgivning är centrala teman som genomsyrar vår bok i marknadsföring.
Boken Marknadsföring är uppbyggd kring sex huvudavsnitt:
Marknadsföringens ABC.
Företaget och marknaden.
Produkten i centrum.
Hjälpmedlen.
Marknadsplanering.
Trender och tendenser.
Marknadsföring är ett läromedel för gymnasieskolans kurs med samma namn. Den är även lämplig för vuxenundervisning, studieförbund samt i företagsinterna utbildningar. Till faktaboken finns en problembok med övningar i varierande svårighetsgrad och en lärarhandledning.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789162252540
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 400 st
3 upplagor
Marknadsföring handlar om att lyssna, upptäcka och tillgodose behov. Marknadsföring handlar också om att bygga relationer. Kunderna ska inte bara förmås att köpa en gång utan återkomma - två, tre, fyra gånger. Företagets relationer till sina kunder, konkurrenter och omgivning är centrala teman som genomsyrar vår bok i marknadsföring.
Boken Marknadsföring är uppbyggd kring sex huvudavsnitt:
Marknadsföringens ABC.
Företaget och marknaden.
Produkten i centrum.
Hjälpmedlen.
Marknadsplanering.
Trender och tendenser.
Marknadsföring är ett läromedel för gymnasieskolans kurs med samma namn. Den är även lämplig för vuxenundervisning, studieförbund samt i företagsinterna utbildningar. Till faktaboken finns en problembok med övningar i varierande svårighetsgrad och en lärarhandledning.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.