Människors miljöer; Britt-Inger Olsson, Kurt Olsson; 2011
spara 62%
5+ säljare

Människors miljöer Upplaga 1

av Britt-Inger Olsson, Kurt Olsson
Vi föds alla in i en viss tidsperiod, på en bestämd plats och i en bestämd social miljö. Våra livsvillkor är mycket olika, men vi måste alla lära oss hantera den livssituation vi fötts till och skapa vårt eget liv. Människors miljöer handlar om detta och om hur vi människor möter, bemöter och samspelar med varandra. Vad vi bär med oss av livshistoria och uppfattningar vid möten med andra. Hur bra eller dåligt vi känner oss själva och hur vår inlevelse och förståelse av andra påverkar hur vi upplever och tolkar andra människor.

I början på varje kapitel finns en uppgift som aktiverar eleverna redan inledningsvis. Därefter varvas texten med diskussionsuppgifter och reflektionsövningar samt fallbeskrivningar med tillhörande uppgifter. Varje kapitel avslutas med ytterligare övningar som bearbetar och fördjupar texten. I slutet på kapitlet finns också en sammanfattning som både kan inleda och avsluta arbetsområdet. För att underlätta inläsning finns marginalord utsatta vid texten.

Utmärkande drag

Den mänskliga kreativiteten och den sociala gemenskapens betydelse är ett övergripande tema Varje kapitel inleds med en elevuppgift för att aktivera läsaren Faktatexten varvas med diskussionsuppgifter, reflektionsövningar och fallbeskrivningar Om författarna
Vi har skrivit våra läroböcker utifrån en pedagogik där man genom fallbeskrivningar kombinerat med reflektions- och diskussionsuppgifter kan skapa en plattform för lärande som engagerar både elevernas rationella kompetens och deras empatiska förmåga. Britt-Inger Olsson är gymnasielärare i barn- och fritidsämnen och psykologi, samt specialpedagog och lärare på högskolan i specialpedagogik. Kurt Olsson är gymnasielärare i filosofi, religionskunskap och svenska.
Vi föds alla in i en viss tidsperiod, på en bestämd plats och i en bestämd social miljö. Våra livsvillkor är mycket olika, men vi måste alla lära oss hantera den livssituation vi fötts till och skapa vårt eget liv. Människors miljöer handlar om detta och om hur vi människor möter, bemöter och samspelar med varandra. Vad vi bär med oss av livshistoria och uppfattningar vid möten med andra. Hur bra eller dåligt vi känner oss själva och hur vår inlevelse och förståelse av andra påverkar hur vi upplever och tolkar andra människor.

I början på varje kapitel finns en uppgift som aktiverar eleverna redan inledningsvis. Därefter varvas texten med diskussionsuppgifter och reflektionsövningar samt fallbeskrivningar med tillhörande uppgifter. Varje kapitel avslutas med ytterligare övningar som bearbetar och fördjupar texten. I slutet på kapitlet finns också en sammanfattning som både kan inleda och avsluta arbetsområdet. För att underlätta inläsning finns marginalord utsatta vid texten.

Utmärkande drag

Den mänskliga kreativiteten och den sociala gemenskapens betydelse är ett övergripande tema Varje kapitel inleds med en elevuppgift för att aktivera läsaren Faktatexten varvas med diskussionsuppgifter, reflektionsövningar och fallbeskrivningar Om författarna
Vi har skrivit våra läroböcker utifrån en pedagogik där man genom fallbeskrivningar kombinerat med reflektions- och diskussionsuppgifter kan skapa en plattform för lärande som engagerar både elevernas rationella kompetens och deras empatiska förmåga. Britt-Inger Olsson är gymnasielärare i barn- och fritidsämnen och psykologi, samt specialpedagog och lärare på högskolan i specialpedagogik. Kurt Olsson är gymnasielärare i filosofi, religionskunskap och svenska.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789147103508
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
Vi föds alla in i en viss tidsperiod, på en bestämd plats och i en bestämd social miljö. Våra livsvillkor är mycket olika, men vi måste alla lära oss hantera den livssituation vi fötts till och skapa vårt eget liv. Människors miljöer handlar om detta och om hur vi människor möter, bemöter och samspelar med varandra. Vad vi bär med oss av livshistoria och uppfattningar vid möten med andra. Hur bra eller dåligt vi känner oss själva och hur vår inlevelse och förståelse av andra påverkar hur vi upplever och tolkar andra människor.

I början på varje kapitel finns en uppgift som aktiverar eleverna redan inledningsvis. Därefter varvas texten med diskussionsuppgifter och reflektionsövningar samt fallbeskrivningar med tillhörande uppgifter. Varje kapitel avslutas med ytterligare övningar som bearbetar och fördjupar texten. I slutet på kapitlet finns också en sammanfattning som både kan inleda och avsluta arbetsområdet. För att underlätta inläsning finns marginalord utsatta vid texten.

Utmärkande drag

Den mänskliga kreativiteten och den sociala gemenskapens betydelse är ett övergripande tema Varje kapitel inleds med en elevuppgift för att aktivera läsaren Faktatexten varvas med diskussionsuppgifter, reflektionsövningar och fallbeskrivningar Om författarna
Vi har skrivit våra läroböcker utifrån en pedagogik där man genom fallbeskrivningar kombinerat med reflektions- och diskussionsuppgifter kan skapa en plattform för lärande som engagerar både elevernas rationella kompetens och deras empatiska förmåga. Britt-Inger Olsson är gymnasielärare i barn- och fritidsämnen och psykologi, samt specialpedagog och lärare på högskolan i specialpedagogik. Kurt Olsson är gymnasielärare i filosofi, religionskunskap och svenska.
Vi föds alla in i en viss tidsperiod, på en bestämd plats och i en bestämd social miljö. Våra livsvillkor är mycket olika, men vi måste alla lära oss hantera den livssituation vi fötts till och skapa vårt eget liv. Människors miljöer handlar om detta och om hur vi människor möter, bemöter och samspelar med varandra. Vad vi bär med oss av livshistoria och uppfattningar vid möten med andra. Hur bra eller dåligt vi känner oss själva och hur vår inlevelse och förståelse av andra påverkar hur vi upplever och tolkar andra människor.

I början på varje kapitel finns en uppgift som aktiverar eleverna redan inledningsvis. Därefter varvas texten med diskussionsuppgifter och reflektionsövningar samt fallbeskrivningar med tillhörande uppgifter. Varje kapitel avslutas med ytterligare övningar som bearbetar och fördjupar texten. I slutet på kapitlet finns också en sammanfattning som både kan inleda och avsluta arbetsområdet. För att underlätta inläsning finns marginalord utsatta vid texten.

Utmärkande drag

Den mänskliga kreativiteten och den sociala gemenskapens betydelse är ett övergripande tema Varje kapitel inleds med en elevuppgift för att aktivera läsaren Faktatexten varvas med diskussionsuppgifter, reflektionsövningar och fallbeskrivningar Om författarna
Vi har skrivit våra läroböcker utifrån en pedagogik där man genom fallbeskrivningar kombinerat med reflektions- och diskussionsuppgifter kan skapa en plattform för lärande som engagerar både elevernas rationella kompetens och deras empatiska förmåga. Britt-Inger Olsson är gymnasielärare i barn- och fritidsämnen och psykologi, samt specialpedagog och lärare på högskolan i specialpedagogik. Kurt Olsson är gymnasielärare i filosofi, religionskunskap och svenska.
Begagnad bok
219 kr573 krSpara 354 kr (62%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
219 kr573 krSpara 354 kr (62%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar