Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken; Cath Blomkvist, Beatrice Arnesson; 2013
Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken; Cath Blomkvist, Beatrice Arnesson; 2013

Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken Upplaga 1

av Cath Blomkvist, Beatrice Arnesson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789175173214
  • Sidor: 97 st
  • Förlag: Recito Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Läsaren får en genomgång av vilka reaktioner som uppstår under förändringar och får också praktiska kommunikativa verktyg för att påverka människor till att vilja bidra till förändring. Författarna berättar om sina erfarenheter och vänder sig till dem som vill använda kommunikation i förändringsarbete. Verktygen som föreslås är anpassade till de olika reaktionsfaserna i förändringskurvan. Författarna kallar det situationsanpassad förändringskommunikation - eller mangometoden. "Författarna till Mango i huvet har lyckats med att förmedla kommunikation, förändringsarbete och förändringskommunikation på ett lättbegripligt sätt för en lekman inom området. Bitar föll på plats och jag ser att jag kommer få stor nytta av det jag läst i framtida projekt." Christina Sandberg, Financial Controller, SIDA (Swedish International Development Cooperation Agency) "Det är en utmärkt skrift för att hämta insikt i och förståelse för förändringsprocessers förlopp. Stort fokus ligger på att beskriva de problem som kan uppstå och hur man kan vända dessa problem till något positivt, eller ännu hellre - undvika dem helt." Kjell-Arne Engberg, VD, Engberg-Gruppen Cath Blomkvist är kommunikationskonsult i egna företaget comcat, med inriktning kommunikationsplanering, föreläsningar, coachning och ledarskap. Innan livet som egen företagare arbetade Cath med kommunikation i små, stora, privata och offentliga organisationer. Cath är även NLP Trainer. Beatrice Arnesson är kommunikationschef på EKN (Exportkreditnämnden). Beatrice har tidigare arbetat med kommunikation inom kommun, landsting, privata näringslivet och en ideell organisation, både som anställd och konsult.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken (2013)

I januari 2013 släpptes boken Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken skriven av Cath Blomkvist, Beatrice Arnesson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 97 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Recito Förlag.

Köp boken Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken (Upplaga 1)

Harvard

Blomkvist, C. & Arnesson, B. (2013). Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken. 1:a uppl. Recito Förlag.

Oxford

Blomkvist, Cath & Arnesson, Beatrice, Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken, 1 uppl. (Recito Förlag, 2013).

APA

Blomkvist, C., & Arnesson, B. (2013). Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken (1:a uppl.). Recito Förlag.

Vancouver

Blomkvist C, Arnesson B. Mango i huvet? : strategisk förändringskommunikation i praktiken. 1:a uppl. Recito Förlag; 2013.

Köp boken

Helt ny

206 kr