M3000 Marknadsföring Faktabok; Rolf Jansson, Jan-Olof Andersson, Anders Pihlsgård, Nils Nilsson; 2021
M3000 Marknadsföring Faktabok; Rolf Jansson, Jan-Olof Andersson, Anders Pihlsgård, Nils Nilsson; 2021

M3000 Marknadsföring Faktabok Upplaga 2

av Rolf Jansson, Jan-Olof Andersson, Anders Pihlsgård, Nils Nilsson

4.8 (4)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2021
  • ISBN: 9789147143290
  • Sidor: 308 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadsföring har förändrats och blivit allt mer digital och komplex. Den andra upplagan av M3000 Marknadsföring har reviderats för att möta denna föränderliga värld. Faktabokens innehåll, men framförallt strukturen, är kraftigt förändrad i denna andra upplaga. Ett exempel på detta är block 4 "Genomförande" och kapitel 10 och 11. Dessa är omarbetade för att spegla rådande medielandskap. Även kapitlet om kampanjplanering har skrivits om och behandlar nu även digitala medier. Dessutom har strategier som Blue Ocean Strategy och metoden Business Model Canvas lagts till i kapitel 7. Kort och gott så är innehållet i faktaboken både uppdaterat och moderniserat. Faktaboken tar avstamp i marknadsplanen. Därefter beskrivs nuläget och de interna och externa faktorer som påverkar företaget och dess marknadsföring. Efter det beskrivs mål och strategier samt hur företag i praktiken verkar för att uppnå dessa mål och hur de applicerar vald strategi. Slutligen redogör faktaboken för hur marknadsarbetet kan följas upp och utvärderas. M3000 Marknadsföring Faktabok (upplaga 1) möter behovet av ett nytt läromedel i marknadsföring genom att beskriva och förklara dagens situation på marknaden med ökad konsumentmakt. Varje tid har sina konsumtionsmönster och företagen har tidigare kunnat styra dessa på ett mycket medvetet sätt. Det sker fortfarande, men maktbalansen på marknaden har ändrats. Idag är konsumenternas makt större än tidigare och kraven på företagen att möta kunden med ett erbjudande som verkligen ger mervärde har därmed ökat. M3000 Marknadsföring beskriver det nya scenariot på ett lättillgängligt sätt. M3000 Marknadsföring innehåller 14 kapitel indelade i följande block: 1. Marknadsplan 2. Nulägesanalys 3. Mål och strategier 4. Marknadsföringens metoder och regler 5. Kommunikation 6. Utvärdering Läromedlets utmärkande drag - Speglar dagens marknad - Teorier och metoder presenterat på strukturerat och smakfullt sätt - Tydlig koppling till ämnesplanen - Nivågrupperade uppgifter som testar alla betygsnivåer i kunskapskraven - Bedömningsstöd i lärarhandledningen I faktaboken finns kopplingen mellan det centrala innehållet och de olika kapitlen i boken. På så sätt vet både du som lärare och eleverna vilken punkt i ämnesplanen ni just nu arbetar med.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om M3000 Marknadsföring Faktabok (2021)

I oktober 2021 släpptes boken M3000 Marknadsföring Faktabok skriven av Rolf Jansson, Jan-Olof Andersson, Anders Pihlsgård, Nils Nilsson. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 308 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken M3000 Marknadsföring Faktabok på Studentapan och spara uppåt 29% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till M3000 Marknadsföring Faktabok (Upplaga 2)

Harvard

Jansson, R., Andersson, J.-O., Pihlsgård, A. & Nilsson, N. (2021). M3000 Marknadsföring Faktabok. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Jansson, Rolf, Andersson, Jan-Olof, Pihlsgård, Anders & Nilsson, Nils, M3000 Marknadsföring Faktabok, 2 uppl. (Liber, 2021).

APA

Jansson, R., Andersson, J.-O., Pihlsgård, A., & Nilsson, N. (2021). M3000 Marknadsföring Faktabok (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Jansson R, Andersson JO, Pihlsgård A, Nilsson N. M3000 Marknadsföring Faktabok. 2:a uppl. Liber; 2021.

Alla upplagor

Passar bra ihop

M3000 Marknadsföring Faktabok

M3000 Marknadsföring Faktabok

489 kr
684 kr

Köp boken

489 kr
684 kr