Lär dina studenter att skriva; Camilla Forsberg; 2014
endast ny

Lär dina studenter att skriva Upplaga 1

av Camilla Forsberg
Att skriva akademiska texter är en ny erfarenhet för många studenter. Akademiska texter måste uppfylla särskilda krav på både form och innehåll, och de omgärdas dessutom av många underförstådda normer som kan vara svåra för studenter att upptäcka och för insatta lärare att uppmärksamma.
Lär dina studenter skriva handlar om hur du som lärare kan lära dina studenter att skriva akademiskt. Med utgångspunkt i det som är karakteristiskt för akademiska texter – struktur, saklighet och koncentration – presenteras och diskuteras exempel från studenttexter. Särskild vikt läggs vid språkliga uttryckssätt och problem som är vanliga oavsett ämnesområde. Boken beskriver vad lärare och studenter bör tänka på i olika stadier av skrivprocessen och visar på vikten av att diskutera språksituation, anpassa lärarkommentarer och planera för responsarbete.
Bokens målgrupp är verksamma lärare på högskolor och universitet samt studenter som själva vill utveckla sitt skrivande. Den är även relevant för lärare i allmänhet och för personer som arbetar med texter och skrivande som en del av annan utbildningsverksamhet.
Att skriva akademiska texter är en ny erfarenhet för många studenter. Akademiska texter måste uppfylla särskilda krav på både form och innehåll, och de omgärdas dessutom av många underförstådda normer som kan vara svåra för studenter att upptäcka och för insatta lärare att uppmärksamma.
Lär dina studenter skriva handlar om hur du som lärare kan lära dina studenter att skriva akademiskt. Med utgångspunkt i det som är karakteristiskt för akademiska texter – struktur, saklighet och koncentration – presenteras och diskuteras exempel från studenttexter. Särskild vikt läggs vid språkliga uttryckssätt och problem som är vanliga oavsett ämnesområde. Boken beskriver vad lärare och studenter bör tänka på i olika stadier av skrivprocessen och visar på vikten av att diskutera språksituation, anpassa lärarkommentarer och planera för responsarbete.
Bokens målgrupp är verksamma lärare på högskolor och universitet samt studenter som själva vill utveckla sitt skrivande. Den är även relevant för lärare i allmänhet och för personer som arbetar med texter och skrivande som en del av annan utbildningsverksamhet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789144093123
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 174 st
Att skriva akademiska texter är en ny erfarenhet för många studenter. Akademiska texter måste uppfylla särskilda krav på både form och innehåll, och de omgärdas dessutom av många underförstådda normer som kan vara svåra för studenter att upptäcka och för insatta lärare att uppmärksamma.
Lär dina studenter skriva handlar om hur du som lärare kan lära dina studenter att skriva akademiskt. Med utgångspunkt i det som är karakteristiskt för akademiska texter – struktur, saklighet och koncentration – presenteras och diskuteras exempel från studenttexter. Särskild vikt läggs vid språkliga uttryckssätt och problem som är vanliga oavsett ämnesområde. Boken beskriver vad lärare och studenter bör tänka på i olika stadier av skrivprocessen och visar på vikten av att diskutera språksituation, anpassa lärarkommentarer och planera för responsarbete.
Bokens målgrupp är verksamma lärare på högskolor och universitet samt studenter som själva vill utveckla sitt skrivande. Den är även relevant för lärare i allmänhet och för personer som arbetar med texter och skrivande som en del av annan utbildningsverksamhet.
Att skriva akademiska texter är en ny erfarenhet för många studenter. Akademiska texter måste uppfylla särskilda krav på både form och innehåll, och de omgärdas dessutom av många underförstådda normer som kan vara svåra för studenter att upptäcka och för insatta lärare att uppmärksamma.
Lär dina studenter skriva handlar om hur du som lärare kan lära dina studenter att skriva akademiskt. Med utgångspunkt i det som är karakteristiskt för akademiska texter – struktur, saklighet och koncentration – presenteras och diskuteras exempel från studenttexter. Särskild vikt läggs vid språkliga uttryckssätt och problem som är vanliga oavsett ämnesområde. Boken beskriver vad lärare och studenter bör tänka på i olika stadier av skrivprocessen och visar på vikten av att diskutera språksituation, anpassa lärarkommentarer och planera för responsarbete.
Bokens målgrupp är verksamma lärare på högskolor och universitet samt studenter som själva vill utveckla sitt skrivande. Den är även relevant för lärare i allmänhet och för personer som arbetar med texter och skrivande som en del av annan utbildningsverksamhet.
Ny bok
327 kr344 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
327 kr344 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)