spara 12%
1 säljare
Kvalitet i alla led Upplaga 3
Den snabba digitala utvecklingen har skapat ett nytt affärslandskap med stora möjligheter och utmaningar för både kunder och organisationer inklusive deras leverantörer. Områdena kvalitet, miljö och arbetsmiljö integreras samtidigt alltmer med ett hållbart samhälle som mål och ekonomiskt starka länder som Kina och Indien satsar stort på kvalitetsutveckling. Det är därför viktigare än någonsin med ett nytt förhållningssätt till kvalitetsutveckling där varor, tjänster och upplevelser bakas ihop till erbjudanden som ska uppfylla och helst överträffa, kundernas behov och förväntningar.
Boken behandlar hela kedjan från identifiering av kundbehov och utveckling av produkter till mätning av kundnöjdhet och återkoppling för att skapa förutsättningar till förbättring och förnyelse. Framställningen bygger på forskning, tillämpning och praktiska exempel och är skriven på ett lättillgängligt språk.
Nya begrepp, arbetssätt och verktyg förklaras med utgångspunkt från författarnas systembegrepp Offensiv Kvalitetsutveckling.
Genom sin helhetssyn på kvalitetsområdet har boken under sina trettio år varit uppskattad av både studenter vid universitet och högskolor och praktiskt yrkesverksamma. Denna starkt omarbetade upplaga illustrerar aktuell forskning och nya tillämpningar och ger exempel från privat och offentlig sektor.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789144151182
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 346 st
3 upplagor
Den snabba digitala utvecklingen har skapat ett nytt affärslandskap med stora möjligheter och utmaningar för både kunder och organisationer inklusive deras leverantörer. Områdena kvalitet, miljö och arbetsmiljö integreras samtidigt alltmer med ett hållbart samhälle som mål och ekonomiskt starka länder som Kina och Indien satsar stort på kvalitetsutveckling. Det är därför viktigare än någonsin med ett nytt förhållningssätt till kvalitetsutveckling där varor, tjänster och upplevelser bakas ihop till erbjudanden som ska uppfylla och helst överträffa, kundernas behov och förväntningar.
Boken behandlar hela kedjan från identifiering av kundbehov och utveckling av produkter till mätning av kundnöjdhet och återkoppling för att skapa förutsättningar till förbättring och förnyelse. Framställningen bygger på forskning, tillämpning och praktiska exempel och är skriven på ett lättillgängligt språk.
Nya begrepp, arbetssätt och verktyg förklaras med utgångspunkt från författarnas systembegrepp Offensiv Kvalitetsutveckling.
Genom sin helhetssyn på kvalitetsområdet har boken under sina trettio år varit uppskattad av både studenter vid universitet och högskolor och praktiskt yrkesverksamma. Denna starkt omarbetade upplaga illustrerar aktuell forskning och nya tillämpningar och ger exempel från privat och offentlig sektor.
345 kr392 krSpara 47 kr (12%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.