Kunskapers värde : validering i teori och praktik; Per Andersson, Andreas Fejes; 2005
3 säljare

Kunskapers värde : validering i teori och praktik Upplaga 1

av Per Andersson, Andreas Fejes
Denna bok handlar om validering av kunskap och kompetens, närmare bestämt den ambition som finns i vårt samhälle att värdera och ge erkännande åt vad människor lärt sig oavsett var, när och hur detta skett. Ambitionen att validera sätts in i sitt sammanhang genom att relateras dels till hur vuxnas lärande har organiserats i olika former, dels till hur valideringstanken gestaltat sig på olika sätt. Författarna problematiserar validering i relation till olika teorier om kunskap och lärande samt till den kunskapsbedömning som är en central del av en validering. Några olika modeller för hur validering kan organiseras och genomföras i praktiken diskuteras, liksom de olika roller som finns i en valideringsprocess.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Denna bok handlar om validering av kunskap och kompetens, närmare bestämt den ambition som finns i vårt samhälle att värdera och ge erkännande åt vad människor lärt sig oavsett var, när och hur detta skett. Ambitionen att validera sätts in i sitt sammanhang genom att relateras dels till hur vuxnas lärande har organiserats i olika former, dels till hur valideringstanken gestaltat sig på olika sätt. Författarna problematiserar validering i relation till olika teorier om kunskap och lärande samt till den kunskapsbedömning som är en central del av en validering. Några olika modeller för hur validering kan organiseras och genomföras i praktiken diskuteras, liksom de olika roller som finns i en valideringsprocess.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144038292
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 204 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2023)
från 309 kr
Upplaga 2 (2010)
från 195 kr
Upplaga 1 (2005)
från 179 kr
Denna bok handlar om validering av kunskap och kompetens, närmare bestämt den ambition som finns i vårt samhälle att värdera och ge erkännande åt vad människor lärt sig oavsett var, när och hur detta skett. Ambitionen att validera sätts in i sitt sammanhang genom att relateras dels till hur vuxnas lärande har organiserats i olika former, dels till hur valideringstanken gestaltat sig på olika sätt. Författarna problematiserar validering i relation till olika teorier om kunskap och lärande samt till den kunskapsbedömning som är en central del av en validering. Några olika modeller för hur validering kan organiseras och genomföras i praktiken diskuteras, liksom de olika roller som finns i en valideringsprocess.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Denna bok handlar om validering av kunskap och kompetens, närmare bestämt den ambition som finns i vårt samhälle att värdera och ge erkännande åt vad människor lärt sig oavsett var, när och hur detta skett. Ambitionen att validera sätts in i sitt sammanhang genom att relateras dels till hur vuxnas lärande har organiserats i olika former, dels till hur valideringstanken gestaltat sig på olika sätt. Författarna problematiserar validering i relation till olika teorier om kunskap och lärande samt till den kunskapsbedömning som är en central del av en validering. Några olika modeller för hur validering kan organiseras och genomföras i praktiken diskuteras, liksom de olika roller som finns i en valideringsprocess.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
179 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
179 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar