Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring; Pernilla Jonsson, Patrik Stoopendahl, Malin Sundström; 2015
Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring; Pernilla Jonsson, Patrik Stoopendahl, Malin Sundström; 2015

Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföringUpplaga 1

av Pernilla Jonsson, Patrik Stoopendahl, Malin Sundström

4.7 (3)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789147116959
  • Sidor: 183 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna. Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter. I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss. Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt. Sagt om boken Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen. "Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se "[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015. Om författarna Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt. Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur. Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring (2015)

I augusti 2015 släpptes boken Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring skriven av Pernilla Jonsson, Patrik Stoopendahl, Malin Sundström. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 183 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring på Studentapan och spara uppåt 73% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Ekonomi och ledarskapLedarskap

Referera till Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring (Upplaga 1)

Harvard

Jonsson, P., Stoopendahl, P. & Sundström, M. (2015). Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Jonsson, Pernilla, Stoopendahl, Patrik & Sundström, Malin, Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring, 1 uppl. (Liber, 2015).

APA

Jonsson, P., Stoopendahl, P., & Sundström, M. (2015). Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Jonsson P, Stoopendahl P, Sundström M. Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring. 1:a uppl. Liber; 2015.

Köp boken

Välj säljare

Bra skick

Julia

5.0 (20)

115 kr
420 kr

Fri frakt & skickas senast på måndag, 19 maj. Beställ inom 8 tim 26 min

Du sparar 305 kr (73%) mot nypris

Bokens omdöme

4.7 (3)

Baserat på 3 recensioner från verifierade användare

5
67%
4
33%
3
0%
2
0%
1
0%

Bokens omdöme

4.7 (3)

3 recensioner

  • Olivia

    Helsingborg

    2 år sedan

    Väldigt intressant om framtidens handel utifrån ett konsumentperspektiv.

  • Casper

    Göteborg

    2 år sedan

    Superintressant bok som tar upp ett superhett ämne

  • Annie

    Lund

    3 år sedan

    lättläst, goda information, enkel att förstå

Liknande kurslitteratur

Tjänstelogik; Per Skålén; 2016
Begagnad
-49%

Tjänstelogik

195 kr
379 kr
Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen; Christian Grönroos; 2015
Begagnad
-67%

Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen

235 kr
708 kr
Kalkyl och budget : grundläggande om kalkylering och budgetering; Göran Andersson, Jan Greve; 2016
Begagnad
-47%

Kalkyl och budget : grundläggande om kalkylering och budgetering

225 kr
428 kr
Redovisning i ett nötskal; Peter Öhman, Torbjörn Tagesson; 2017
Begagnad
-20%

Redovisning i ett nötskal

305 kr
379 kr
Folkhälsa som tvärvetenskap : möten mellan ämnen; Ingemar Andersson, Göran Ejlertsson; 2009
Begagnad
-54%

Folkhälsa som tvärvetenskap : möten mellan ämnen

189 kr
412 kr
Sociologiska perspektiv : grundläggande begrepp och teorier; Oskar Engdahl, Bengt Larsson; 2011
Begagnad
-60%

Sociologiska perspektiv : grundläggande begrepp och teorier

185 kr
466 kr
Ledarskap och organisation, elevbok; Lars Berglund, Thomas Sewerin; 2013
Begagnad

Ledarskap och organisation, elevbok

209 kr
Spektrum Kemi Grundbok; Folke Nettelblad, Karin Nettelblad; 2013
Begagnad
-63%

Spektrum Kemi Grundbok

239 kr
642 kr
Ett delat samhälle : makt, intersektionalitet och social skiktning; Christofer Edling; 2010
Begagnad

Ett delat samhälle : makt, intersektionalitet och social skiktning

85 kr
Global Shift : Mapping the Changing Contours of the World Economy; Peter Dicken; 2015
Begagnad

Global Shift : Mapping the Changing Contours of the World Economy

565 kr
(O)möjliga livsstilar; Linda Soneryd, Ylva Uggla; 2011
Begagnad
-55%

(O)möjliga livsstilar

159 kr
351 kr
Perspektiv på turism och resande : begrepp för en kritisk turismanalys; Josefina Syssner; 2011
Begagnad
-57%

Perspektiv på turism och resande : begrepp för en kritisk turismanalys

169 kr
389 kr
Studiepraktikan - om att läsa och skriva i högre utbildningar; Elisabet Willhelmsson; 2007
Begagnad

Studiepraktikan - om att läsa och skriva i högre utbildningar

89 kr
Perspektiv på historien 2-3, elevbok; Lars Nyström, Hans Nyström, Örjan Nyström, Kerstin Martinsdotter, Karin Sjöberg; 2012
Begagnad
-45%

Perspektiv på historien 2-3, elevbok

475 kr
859 kr
Matchmakers : the new economics of multisided platforms; Evans; 2016
Begagnad
-34%

Matchmakers : the new economics of multisided platforms

215 kr
327 kr
Konsumtion; Lars Kaijser, Jacob Österberg; 2010
Begagnad
-59%

Konsumtion

119 kr
291 kr
Logistikens grunder; Kent Lumsden; 2012
Begagnad

Logistikens grunder

179 kr
Genus, medier och masskultur; Linda Fagerström, Maria Nilson; 2008
Begagnad
-58%

Genus, medier och masskultur

155 kr
369 kr
Vår ekonomi : en introduktion till samhällsekonomin; Klas Eklund; 2013
Begagnad

Vår ekonomi : en introduktion till samhällsekonomin

95 kr
Evenemang : från organisation till utvärdering; Tommy D Andersson, Mia Larson, Lena Mossberg; 2009
Begagnad
-39%

Evenemang : från organisation till utvärdering

239 kr
394 kr
  • Utforska Studentapan

  • Köp kurslitteratur
  • Sälj kurslitteratur
  • Studentrabatter
  • Studieteknik
  • Artiklar
  • Omdömen
  • Resurser

  • Hjälpcenter
  • Kontakta oss
  • Företagsinformation
  • Om oss

© 2025 Studentapan AB

  • Villkor
  • Cookies

      Cookies och dataskydd

      Studentapan använder cookies för att skapa en säker och skräddarsydd upplevelse, samt för annonsering och för att analysera trafiken på webbsidan.