Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi; Katarina Graffman, Jonas Söderström; 2009
Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi; Katarina Graffman, Jonas Söderström; 2009

Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi Upplaga 1

av Katarina Graffman, Jonas Söderström

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789147094318
  • Sidor: 112 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Konventionella marknadsundersökningar är alltför inriktade på att ta reda på vad varumärken gör med konsumenter, istället för att se vad konsumenterna gör med varumärken, att konsumenterna använder varumärken för att skapa mening, tillhörighet och identitet. Den här boken beskriver ett nytt sätt att förhålla sig till och arbeta med varumärken - konsumentnära varumärkesutveckling. Metoden kräver etnografiska undersökningar och syftar till att åstadkomma mer konsumentnära och realistiska strategier för att hantera de utmaningar som fragmenterade marknader, generiska produkter och ombytliga konsumenter innebär. Läs mer Boken vänder sig till dig som idag arbetar professionellt med varumärken och reklam, men även till dig som studerar för att i framtiden göra det. Om författarna Katarina Graffman är doktor i antropologi och driver Inculture som tar fram konsumentnära strategier kring produkter, varumärken och marknadskommunikation med hjälp av antropologisk teori och etnografisk metod. Jonas Söderström driver Planning STHLM som hjälper uppdragsgivare med insiktsbaserade och konsumentnära strategier samt med stöd vid implementering.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi (2009)

I november 2009 släpptes boken Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi skriven av Katarina Graffman, Jonas Söderström. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 112 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi på Studentapan och spara pengar.

Referera till Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi (Upplaga 1)

Harvard

Graffman, K. & Söderström, J. (2009). Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Graffman, Katarina & Söderström, Jonas, Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi, 1 uppl. (Liber, 2009).

APA

Graffman, K., & Söderström, J. (2009). Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Graffman K, Söderström J. Konsumentnära varumärkesutveckling - Effektivare varumärkesstrategi med kommersiell etnografi. 1:a uppl. Liber; 2009.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.