Kommunen & varumärket : för politiker, ledare och tjänstemän; Lena Leigert; 2018
endast ny

Kommunen & varumärket : för politiker, ledare och tjänstemän Upplaga 1

av Lena Leigert
”Kommunen & varumärket” är en introduktion till varumärkesutveckling utifrån kommunens tredelade varumärke – organisationsvarumärket, arbetsgivarvarumärket och platsvarumärket. Boken rekommenderas för alla som är intresserade av utvecklingsfrågor i kommunen – som serviceorganisation, arbetsgivare och plats.

Att stärka varumärket handlar inte om att skapa en glättig yta. Varumärkesutveckling i en kommun är ett kontinuerligt förändrings- och utvecklingsarbete, med ständiga förbättringar i sikte. Allt för att ge invånarna bästa tänkbara service.

Ett gott rykte och en stark attraktionskraft – det vill säga ett starkt varumärke – är i många fall en nödvändig investering för framtiden. Till exempel är kommunen beroende av kompetenta medarbetare för att kunna utföra det kommunala uppdraget. Ett starkt arbetsgivarvarumärke gör det lättare att rekrytera rätt kompetens.

Det har också visat sig att invånare på välbesökta orter har kortare avstånd till butiker och annan service. Att kommunen stärker platsvarumärket kommer alltså både turister, företag och invånare till godo.

Ur innehållet Kapitel 1- Den attraktiva kommunen och kommunens uppdrag
Kapitel 2 - Myter& missförstånd
Kapitel 3 - Vad är ett varumärke?
Kapitel 4 - Tre aspekter av kommunens varumärke
Kapitel 5 - Varumärke – varför och hur?
Kapitel 6 - Förberedelser

Om författaren: Lena Leigert är författare, föreläsare och strateg med fokus på varumärkesutveckling, strategisk kommunikation och digitala kanaler. Hon har tjugo års erfarenhet från privat och offentlig sektor.

Författare: Lena Leigert
Utgivningsår: 2018
Antal sidor: 80
Format: 150 x 150 mm
ISBN: 9789197981781
”Kommunen & varumärket” är en introduktion till varumärkesutveckling utifrån kommunens tredelade varumärke – organisationsvarumärket, arbetsgivarvarumärket och platsvarumärket. Boken rekommenderas för alla som är intresserade av utvecklingsfrågor i kommunen – som serviceorganisation, arbetsgivare och plats.

Att stärka varumärket handlar inte om att skapa en glättig yta. Varumärkesutveckling i en kommun är ett kontinuerligt förändrings- och utvecklingsarbete, med ständiga förbättringar i sikte. Allt för att ge invånarna bästa tänkbara service.

Ett gott rykte och en stark attraktionskraft – det vill säga ett starkt varumärke – är i många fall en nödvändig investering för framtiden. Till exempel är kommunen beroende av kompetenta medarbetare för att kunna utföra det kommunala uppdraget. Ett starkt arbetsgivarvarumärke gör det lättare att rekrytera rätt kompetens.

Det har också visat sig att invånare på välbesökta orter har kortare avstånd till butiker och annan service. Att kommunen stärker platsvarumärket kommer alltså både turister, företag och invånare till godo.

Ur innehållet Kapitel 1- Den attraktiva kommunen och kommunens uppdrag
Kapitel 2 - Myter& missförstånd
Kapitel 3 - Vad är ett varumärke?
Kapitel 4 - Tre aspekter av kommunens varumärke
Kapitel 5 - Varumärke – varför och hur?
Kapitel 6 - Förberedelser

Om författaren: Lena Leigert är författare, föreläsare och strateg med fokus på varumärkesutveckling, strategisk kommunikation och digitala kanaler. Hon har tjugo års erfarenhet från privat och offentlig sektor.

Författare: Lena Leigert
Utgivningsår: 2018
Antal sidor: 80
Format: 150 x 150 mm
ISBN: 9789197981781
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789197981798
Förlag: Kreafon
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 117 st
”Kommunen & varumärket” är en introduktion till varumärkesutveckling utifrån kommunens tredelade varumärke – organisationsvarumärket, arbetsgivarvarumärket och platsvarumärket. Boken rekommenderas för alla som är intresserade av utvecklingsfrågor i kommunen – som serviceorganisation, arbetsgivare och plats.

Att stärka varumärket handlar inte om att skapa en glättig yta. Varumärkesutveckling i en kommun är ett kontinuerligt förändrings- och utvecklingsarbete, med ständiga förbättringar i sikte. Allt för att ge invånarna bästa tänkbara service.

Ett gott rykte och en stark attraktionskraft – det vill säga ett starkt varumärke – är i många fall en nödvändig investering för framtiden. Till exempel är kommunen beroende av kompetenta medarbetare för att kunna utföra det kommunala uppdraget. Ett starkt arbetsgivarvarumärke gör det lättare att rekrytera rätt kompetens.

Det har också visat sig att invånare på välbesökta orter har kortare avstånd till butiker och annan service. Att kommunen stärker platsvarumärket kommer alltså både turister, företag och invånare till godo.

Ur innehållet Kapitel 1- Den attraktiva kommunen och kommunens uppdrag
Kapitel 2 - Myter& missförstånd
Kapitel 3 - Vad är ett varumärke?
Kapitel 4 - Tre aspekter av kommunens varumärke
Kapitel 5 - Varumärke – varför och hur?
Kapitel 6 - Förberedelser

Om författaren: Lena Leigert är författare, föreläsare och strateg med fokus på varumärkesutveckling, strategisk kommunikation och digitala kanaler. Hon har tjugo års erfarenhet från privat och offentlig sektor.

Författare: Lena Leigert
Utgivningsår: 2018
Antal sidor: 80
Format: 150 x 150 mm
ISBN: 9789197981781
”Kommunen & varumärket” är en introduktion till varumärkesutveckling utifrån kommunens tredelade varumärke – organisationsvarumärket, arbetsgivarvarumärket och platsvarumärket. Boken rekommenderas för alla som är intresserade av utvecklingsfrågor i kommunen – som serviceorganisation, arbetsgivare och plats.

Att stärka varumärket handlar inte om att skapa en glättig yta. Varumärkesutveckling i en kommun är ett kontinuerligt förändrings- och utvecklingsarbete, med ständiga förbättringar i sikte. Allt för att ge invånarna bästa tänkbara service.

Ett gott rykte och en stark attraktionskraft – det vill säga ett starkt varumärke – är i många fall en nödvändig investering för framtiden. Till exempel är kommunen beroende av kompetenta medarbetare för att kunna utföra det kommunala uppdraget. Ett starkt arbetsgivarvarumärke gör det lättare att rekrytera rätt kompetens.

Det har också visat sig att invånare på välbesökta orter har kortare avstånd till butiker och annan service. Att kommunen stärker platsvarumärket kommer alltså både turister, företag och invånare till godo.

Ur innehållet Kapitel 1- Den attraktiva kommunen och kommunens uppdrag
Kapitel 2 - Myter& missförstånd
Kapitel 3 - Vad är ett varumärke?
Kapitel 4 - Tre aspekter av kommunens varumärke
Kapitel 5 - Varumärke – varför och hur?
Kapitel 6 - Förberedelser

Om författaren: Lena Leigert är författare, föreläsare och strateg med fokus på varumärkesutveckling, strategisk kommunikation och digitala kanaler. Hon har tjugo års erfarenhet från privat och offentlig sektor.

Författare: Lena Leigert
Utgivningsår: 2018
Antal sidor: 80
Format: 150 x 150 mm
ISBN: 9789197981781
Ny bok
356 kr374 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
356 kr374 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)