Information för marknadsföringsbeslut; Per Lekvall, Clas Wahlbin; 2007
5+ säljare

Information för marknadsföringsbeslut Upplaga 4

av Per Lekvall, Clas Wahlbin
Den här boken handlar om behovet av information som underlag för beslutsfattande inom marknadsföring och om hur sådan information kan anskaffas från interna och externa källor. Boken används dels som kurslitteratur inom utbildning i marknadsföring, dels som handbok i praktiskt marknadsanalysarbete. Exempel på frågeställningar är:

- informationens och marknadsundersökningens roll i beslutsprocessen

- källor och metoder för sökning av information i databaser och publikationer

- helhet och delar i en marknadsundersökning

- planering och genomförande av marknadsundersökningar

- kvalitetssäkring av marknadsundersökningar

Från och med denna fjärde upplaga finns också en särskild webbplats, http://www.marknadsinfo.nu, som ger hjälp med källor och metoder för sökning av redan existerande information i databaser och publikationer.
Den här boken handlar om behovet av information som underlag för beslutsfattande inom marknadsföring och om hur sådan information kan anskaffas från interna och externa källor. Boken används dels som kurslitteratur inom utbildning i marknadsföring, dels som handbok i praktiskt marknadsanalysarbete. Exempel på frågeställningar är:

- informationens och marknadsundersökningens roll i beslutsprocessen

- källor och metoder för sökning av information i databaser och publikationer

- helhet och delar i en marknadsundersökning

- planering och genomförande av marknadsundersökningar

- kvalitetssäkring av marknadsundersökningar

Från och med denna fjärde upplaga finns också en särskild webbplats, http://www.marknadsinfo.nu, som ger hjälp med källor och metoder för sökning av redan existerande information i databaser och publikationer.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789186460853
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 412 st
4 upplagor
Upplaga 4 (2001)
från 109 kr
Upplaga 3 (1993)
från 155 kr
Upplaga 2 (1987)
från 229 kr
Upplaga 4 (2007)
från 225 kr
Den här boken handlar om behovet av information som underlag för beslutsfattande inom marknadsföring och om hur sådan information kan anskaffas från interna och externa källor. Boken används dels som kurslitteratur inom utbildning i marknadsföring, dels som handbok i praktiskt marknadsanalysarbete. Exempel på frågeställningar är:

- informationens och marknadsundersökningens roll i beslutsprocessen

- källor och metoder för sökning av information i databaser och publikationer

- helhet och delar i en marknadsundersökning

- planering och genomförande av marknadsundersökningar

- kvalitetssäkring av marknadsundersökningar

Från och med denna fjärde upplaga finns också en särskild webbplats, http://www.marknadsinfo.nu, som ger hjälp med källor och metoder för sökning av redan existerande information i databaser och publikationer.
Den här boken handlar om behovet av information som underlag för beslutsfattande inom marknadsföring och om hur sådan information kan anskaffas från interna och externa källor. Boken används dels som kurslitteratur inom utbildning i marknadsföring, dels som handbok i praktiskt marknadsanalysarbete. Exempel på frågeställningar är:

- informationens och marknadsundersökningens roll i beslutsprocessen

- källor och metoder för sökning av information i databaser och publikationer

- helhet och delar i en marknadsundersökning

- planering och genomförande av marknadsundersökningar

- kvalitetssäkring av marknadsundersökningar

Från och med denna fjärde upplaga finns också en särskild webbplats, http://www.marknadsinfo.nu, som ger hjälp med källor och metoder för sökning av redan existerande information i databaser och publikationer.
Begagnad bok
225 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar