H2000 Näthandel 1 Fak o upp; Anders Pihlsgård, Bo Skandevall, Peter Svensson; 2004
H2000 Näthandel 1 Fak o upp; Anders Pihlsgård, Bo Skandevall, Peter Svensson; 2004

H2000 Näthandel 1 Fak o upp Upplaga 2

av Anders Pihlsgård, Bo Skandevall, Peter Svensson

4.2 (5)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2004
  • ISBN: 9789147125531
  • Sidor: 320 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Näthandeln har sina egna förutsättningar och metoder. Denna bok tar på ett grundläggande sätt upp det du behöver veta för att kunna starta en näthandel. Genom tydliga faktatexter och bilder varvat med aktuella exempel och beskrivningar av verkliga företag levande gör boken ämnesområdet för läsaren. Läromedlet tar bland annat upp: olika typer av näthandel designa och bygg en nätbutik risker och hot på nätet säkra betalningssätt affärsidé och budget kundanalys marknadsföring logistik lagar och regler. H2000 Näthandel 1 Fakta och uppgifter är en grundbok i näthandel. Eleverna får lära sig hur man etablerar och marknadsför en verksamhet på internet, bland annat med hjälp av sociala medier. Vidare tar boken upp hur ny teknik används och anpassas till näthandel. Säkerhetslösningar, lagstiftning och transportlösningar för näthandel tas också upp. I slutet av varje kapitel finns både enklare och mer avancerade uppgifter samt projekt. Till boken finns även en lärarhandledning. I upplaga 2 har boken genomgått en rejäl uppdatering. Förutom rena rättelser, utbyte av inaktuella exempel, omarbetning av uppgifter etc. Bokens inledning har bytts ut mot en historik med dagens syn på handel som avslutning där en modernare syn där näthandel blir ett affärsval och inte en konkurrent till butikshandel. Kedjornas utveckling mot multikanal- och omnikanalförsäljning presenteras. Därutöver är flera kapitel i boken kraftigt omarbetade. Vi har lagt till en ny modell för hur företag kan använda nätet, en ny syn på kundens köpprocess och hur företag ska agera för att möta denna. Marknadsföringsavsnittet är omarbetat och moderniserat med en ny modell för planeringen och onlinemedier lyfts fram som huvudverktyg i marknadsföringen. Logistikavsnittet är uppdaterat med nya lösningar och med ny text om miljöaspekter, avsnittet om betallösningar är moderniserat och kraftigt omarbetat. Slutligen är lagstiftningsavsnittet uppdaterat med den nya lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och det nya dataskyddsdirektivet. Författare till boken är Anders Pihlsgård, Bo Skandevall och Peter Svensson. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare i flera läromedel. Bo har varit gymnasielärare på handelsprogrammet, rektor och arbetar numera som projektledare. Bo har även medverkat i arbetet med att skriva nya kursplaner i ämnet näthandel. Peter är journalist, civilingenjör och egen företagare.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om H2000 Näthandel 1 Fak o upp (2004)

I januari 2004 släpptes boken H2000 Näthandel 1 Fak o upp skriven av Anders Pihlsgård, Bo Skandevall, Peter Svensson. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 320 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken H2000 Näthandel 1 Fak o upp på Studentapan och spara uppåt 48% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till H2000 Näthandel 1 Fak o upp (Upplaga 2)

Harvard

Pihlsgård, A., Skandevall, B. & Svensson, P. (2004). H2000 Näthandel 1 Fak o upp. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Pihlsgård, Anders, Skandevall, Bo & Svensson, Peter, H2000 Näthandel 1 Fak o upp, 2 uppl. (Liber, 2004).

APA

Pihlsgård, A., Skandevall, B., & Svensson, P. (2004). H2000 Näthandel 1 Fak o upp (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Pihlsgård A, Skandevall B, Svensson P. H2000 Näthandel 1 Fak o upp. 2:a uppl. Liber; 2004.

Köp boken

419 kr
810 kr