Grundläggande Redovisningsteori; Elsy Ericson; 1997
1 säljare

Grundläggande Redovisningsteori Upplaga 4

av Elsy Ericson
Undervisningen i redovisning börjar ofta med en kurs i bokföring. Denna teknik, redovisningens sexualsystem, är lika ostimulerande som nödvändig att lära sig för att praktiskt kunna hantera redovisningssystem.

Men det övergripande syftet med utbildningen i redovisning är att söka skapa en förståelse för de grundläggande problem som redovisningen är till för att lösa samt vilka värderingar och ställningstagande gårdagens och dagens redovisning bygger på.

Den här boken är ett försök att bygga en grund att ställa olika tekniker på. I den grunden finns många värderingar, både de redovisningen antas ge uttryck för och mitt sätt att tolka den. Därför kan och bör mycket av det jag skrivit diskuteras och ifrågasättas. Gör det!

Sedan föregående upplaga, har redovisningsrekommendationer och redovisningspraxis utvecklats på olika sätt. Detta gäller också i viss mån de redovisningsteoretiska perspektiven. Redovisningens grundproblem – resultatmätning – kan dock sägas vara oförändrat om än i en ny samhällssituation. Författaren har därför valt att behålla den tidigare upplagans uppskattade grundstruktur på boken medan modernisering skett inom kapitlen.

Boken vänder sig främst till grundläggande högskoleutbildning i företagsekonomi.

Fjärde upplagan
Undervisningen i redovisning börjar ofta med en kurs i bokföring. Denna teknik, redovisningens sexualsystem, är lika ostimulerande som nödvändig att lära sig för att praktiskt kunna hantera redovisningssystem.

Men det övergripande syftet med utbildningen i redovisning är att söka skapa en förståelse för de grundläggande problem som redovisningen är till för att lösa samt vilka värderingar och ställningstagande gårdagens och dagens redovisning bygger på.

Den här boken är ett försök att bygga en grund att ställa olika tekniker på. I den grunden finns många värderingar, både de redovisningen antas ge uttryck för och mitt sätt att tolka den. Därför kan och bör mycket av det jag skrivit diskuteras och ifrågasättas. Gör det!

Sedan föregående upplaga, har redovisningsrekommendationer och redovisningspraxis utvecklats på olika sätt. Detta gäller också i viss mån de redovisningsteoretiska perspektiven. Redovisningens grundproblem – resultatmätning – kan dock sägas vara oförändrat om än i en ny samhällssituation. Författaren har därför valt att behålla den tidigare upplagans uppskattade grundstruktur på boken medan modernisering skett inom kapitlen.

Boken vänder sig främst till grundläggande högskoleutbildning i företagsekonomi.

Fjärde upplagan
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789144004785
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 148 st
5 upplagor
Upplaga 5 (2002)
från 215 kr
Upplaga 3 (1994)
Tillfälligt slut
Upplaga 2 (1983)
Tillfälligt slut
Upplaga 2 (1983)
från 89 kr
Visa alla upplagor
Undervisningen i redovisning börjar ofta med en kurs i bokföring. Denna teknik, redovisningens sexualsystem, är lika ostimulerande som nödvändig att lära sig för att praktiskt kunna hantera redovisningssystem.

Men det övergripande syftet med utbildningen i redovisning är att söka skapa en förståelse för de grundläggande problem som redovisningen är till för att lösa samt vilka värderingar och ställningstagande gårdagens och dagens redovisning bygger på.

Den här boken är ett försök att bygga en grund att ställa olika tekniker på. I den grunden finns många värderingar, både de redovisningen antas ge uttryck för och mitt sätt att tolka den. Därför kan och bör mycket av det jag skrivit diskuteras och ifrågasättas. Gör det!

Sedan föregående upplaga, har redovisningsrekommendationer och redovisningspraxis utvecklats på olika sätt. Detta gäller också i viss mån de redovisningsteoretiska perspektiven. Redovisningens grundproblem – resultatmätning – kan dock sägas vara oförändrat om än i en ny samhällssituation. Författaren har därför valt att behålla den tidigare upplagans uppskattade grundstruktur på boken medan modernisering skett inom kapitlen.

Boken vänder sig främst till grundläggande högskoleutbildning i företagsekonomi.

Fjärde upplagan
Undervisningen i redovisning börjar ofta med en kurs i bokföring. Denna teknik, redovisningens sexualsystem, är lika ostimulerande som nödvändig att lära sig för att praktiskt kunna hantera redovisningssystem.

Men det övergripande syftet med utbildningen i redovisning är att söka skapa en förståelse för de grundläggande problem som redovisningen är till för att lösa samt vilka värderingar och ställningstagande gårdagens och dagens redovisning bygger på.

Den här boken är ett försök att bygga en grund att ställa olika tekniker på. I den grunden finns många värderingar, både de redovisningen antas ge uttryck för och mitt sätt att tolka den. Därför kan och bör mycket av det jag skrivit diskuteras och ifrågasättas. Gör det!

Sedan föregående upplaga, har redovisningsrekommendationer och redovisningspraxis utvecklats på olika sätt. Detta gäller också i viss mån de redovisningsteoretiska perspektiven. Redovisningens grundproblem – resultatmätning – kan dock sägas vara oförändrat om än i en ny samhällssituation. Författaren har därför valt att behålla den tidigare upplagans uppskattade grundstruktur på boken medan modernisering skett inom kapitlen.

Boken vänder sig främst till grundläggande högskoleutbildning i företagsekonomi.

Fjärde upplagan
Begagnad bok
179 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
179 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar