Förskolebarnet : lek, språk och identitet; Lars-Erik Berg; 2020
5+ säljare

Förskolebarnet : lek, språk och identitet Upplaga 1

av Lars-Erik Berg
Boken redovisar en systematisk grund för filosofen och sociologen G. H. Meads identitetspsykologi som komplement till utvecklings­psykologin. Fokus ligger på 1) en övergripande analys av hur den personliga identiteten skapas och formas, 2) lekens centrala roll i den processen, och 3) dess följeslagare språket, som i början av livet har just karaktären av lek. Förskolan är ett drivhus för dessa processer, som alla tre i dag är mer aktuella än någonsin.

Boken lämpar sig för alla som med intresse ägnar sig åt förskole­barns utveckling, i första hand förskollärarutbildning.
Boken redovisar en systematisk grund för filosofen och sociologen G. H. Meads identitetspsykologi som komplement till utvecklings­psykologin. Fokus ligger på 1) en övergripande analys av hur den personliga identiteten skapas och formas, 2) lekens centrala roll i den processen, och 3) dess följeslagare språket, som i början av livet har just karaktären av lek. Förskolan är ett drivhus för dessa processer, som alla tre i dag är mer aktuella än någonsin.

Boken lämpar sig för alla som med intresse ägnar sig åt förskole­barns utveckling, i första hand förskollärarutbildning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144128429
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 277 st
Boken redovisar en systematisk grund för filosofen och sociologen G. H. Meads identitetspsykologi som komplement till utvecklings­psykologin. Fokus ligger på 1) en övergripande analys av hur den personliga identiteten skapas och formas, 2) lekens centrala roll i den processen, och 3) dess följeslagare språket, som i början av livet har just karaktären av lek. Förskolan är ett drivhus för dessa processer, som alla tre i dag är mer aktuella än någonsin.

Boken lämpar sig för alla som med intresse ägnar sig åt förskole­barns utveckling, i första hand förskollärarutbildning.
Boken redovisar en systematisk grund för filosofen och sociologen G. H. Meads identitetspsykologi som komplement till utvecklings­psykologin. Fokus ligger på 1) en övergripande analys av hur den personliga identiteten skapas och formas, 2) lekens centrala roll i den processen, och 3) dess följeslagare språket, som i början av livet har just karaktären av lek. Förskolan är ett drivhus för dessa processer, som alla tre i dag är mer aktuella än någonsin.

Boken lämpar sig för alla som med intresse ägnar sig åt förskole­barns utveckling, i första hand förskollärarutbildning.
Begagnad bok
195 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
195 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar