Förhörsgrammatik : samtalsteknik för att söka sanningen Upplaga 2
I fler yrken än man tror behövs kunskaper i hur man utfrågar och förhör. Hur genomförs förhöret, hur värderar man utsagorna, jämför med andra vittnesmål? Den här pragmatiska handboken går igenom förhörsteknikens grunder och vänder sig främst till blivande och aktiva inom polis, tull, bank, försäkring och migration. Läs mer Att förhöra en person kräver alldeles unika kunskaper. Insikter i beteendevetenskap, kommunikations-processer, juridik och språk blandas med varandra. Du behöver veta vad du vill få ut av förhöret, vad du får och inte får fråga om, hur du ska värdera utsagorna, hur du jämför påståendena med andra parters motsvarande påståenden … I den första delen får du lära dig använda förhörs- och samtalsteknik. Författaren tar avstamp i en spännande deckarhistoria som avbryts och analyseras i teoretiska avsnitt. I den andra delen diskuteras kulturens betydelse för lyckade samtal eller förhör. Alla som i sitt yrke arbetar med förhör, samtal och utredningar har nytta av den här boken: poliser, försäkringstjänstemän, jurister, immigrationshandläggare, säkerhetsvakter och många fler. Det har länge saknats svensk litteratur som på ett pragmatiskt sätt går igenom förhörsteknikens grunder.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147098071
Förlag: Liber AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 144 st
I fler yrken än man tror behövs kunskaper i hur man utfrågar och förhör. Hur genomförs förhöret, hur värderar man utsagorna, jämför med andra vittnesmål? Den här pragmatiska handboken går igenom förhörsteknikens grunder och vänder sig främst till blivande och aktiva inom polis, tull, bank, försäkring och migration. Läs mer Att förhöra en person kräver alldeles unika kunskaper. Insikter i beteendevetenskap, kommunikations-processer, juridik och språk blandas med varandra. Du behöver veta vad du vill få ut av förhöret, vad du får och inte får fråga om, hur du ska värdera utsagorna, hur du jämför påståendena med andra parters motsvarande påståenden … I den första delen får du lära dig använda förhörs- och samtalsteknik. Författaren tar avstamp i en spännande deckarhistoria som avbryts och analyseras i teoretiska avsnitt. I den andra delen diskuteras kulturens betydelse för lyckade samtal eller förhör. Alla som i sitt yrke arbetar med förhör, samtal och utredningar har nytta av den här boken: poliser, försäkringstjänstemän, jurister, immigrationshandläggare, säkerhetsvakter och många fler. Det har länge saknats svensk litteratur som på ett pragmatiskt sätt går igenom förhörsteknikens grunder.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.