En central fråga för all företagande, utredande och forskande verksamhet är vad de metoder, modeller, teorier och utsagor vi talar om som kunskap, egentligen är kunskaper om. Hur man utvecklar ett företag, genomför en utredning eller arbetar med forskning, påverkas i hög grad av vilket synsätt man utgår från, när man tar ställning till vilka metoder man avser att bruka och/eller utveckla för verksamheten ifråga. Företagsekonomisk metodlära behandlar utförligt tre olika synsätt, som i boken benämns; Analytiskt synsätt, Systemsynsätt och Aktörsynsätt, och går grundligt igenom förutsättningarna för, bakgrunden till och konsekvenserna av att använda respektive synsätt i olika praktiska och teoretiska situationer. I detta verk illustreras kopplingarna mellan grundläggande föreställningar synsätt metoder/tekniker det praktiska fallet; något som sällan sker inom metodlära för utveckling av affärskunskap.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker