Digitalt entreprenörskap; Annakarin Nyberg; 2012
Digitalt entreprenörskap; Annakarin Nyberg; 2012

Digitalt entreprenörskap Upplaga 1

av Annakarin Nyberg

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789144075273
  • Sidor: 147 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur kan man bygga starka varumärken, etablera hållbara kundrelationer och bedriva kostnadseffektiv marknadsföring genom sociala medier? Vilka strategier för digitalt entreprenörskap kan vägleda ett sådant arbete? Det här är några av de frågor som finner svar genom de personliga entreprenörsporträtt som tecknas i Digitalt entreprenörskap. I boken skildras åtta entreprenörers utveckling från begränsade kunskaper och erfarenheter av företagande och informationsteknik, till att i dag driva företag genom sociala medier. Bokens entreprenörer är på många vis oväntade. Dels handlar det om kvinnor som tar plats inom två traditionellt mansdominerade områden: teknik och entreprenörskap. Dels handlar det om entreprenörer som inte drömde om ett liv som företagare utan som med tiden har professionaliserat en fritidssyssla. I boken granskas de strategier för digitalt entreprenörskap som har skapat förutsättningar för dessa små och oväntade entreprenörer att etablera sig på internet. Boken är viktig för dig som är student eller elev och som befinner dig på olika nivåer i din utbildning, och vars studier exempelvis omfattar media och kommunikation, informatik, företagsekonomi och entreprenörskap. Även för företagare och entreprenörer som står redo att ta sitt företag ut på internet, är detta en självklar bok att inspireras och vägledas av. ”… inspirerar till nyföretagande och minskar tröskeln för nyfikna entreprenörer att våga prova starta eget; den kan användas som referenslitteratur för såväl grundskola, gymnasieskola som universitetsutbildning. Det är en bok väl värd att läsa, reflektera över och rekommendera till andra.” Agneta Marell, Professor i företagsekonomi Vicerektor för samverkan och innovation vid Umeå universitet

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Digitalt entreprenörskap (2012)

I juli 2012 släpptes boken Digitalt entreprenörskap skriven av Annakarin Nyberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 147 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Digitalt entreprenörskap på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Digitalt entreprenörskap (Upplaga 1)

Harvard

Nyberg, A. (2012). Digitalt entreprenörskap. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Nyberg, Annakarin, Digitalt entreprenörskap, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2012).

APA

Nyberg, A. (2012). Digitalt entreprenörskap (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Nyberg A. Digitalt entreprenörskap. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2012.

Köp boken

169 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!