1 säljare
Det mogna tjänstesamhällets förnyelse : affärsmodeller, organisering och affärsrelationer Upplaga 1
Det finns i dag många olika bilder, debatter och diskussioner om de utmaningar som det svenska samhället och svenskt näringsliv står inför. Förändringar i tjänste- och informationssamhället skapar nya, ibland radikalt förändrade, förutsättningar. Utgångspunkten för denna bok är att forskningen kan bidra på olika sätt: bidra till problemlösning på praktisk nivå, jämföra olika synsätt, bidra till en kritisk diskussion av hur debatter förs, ge inspiration för nya grepp, m.m. Med andra ord: den kan ge olika perspektiv på denna utveckling. En ambition med boken har varit att samla författare från ett brett företagsekonomiskt forskningsfält i syfte att ge många olika vinklingar på denna tjänsteutveckling. I boken presenteras bidrag från forskare vid, eller med anknytning till Handelshögskolan i Stockholm.
När vi i boken uppmärksammar ”tjänstesamhällets” utveckling, är orsaken inte dess framväxt, utan dess snabba och i många avseenden omfattande förändring. Det finns flera orsaker till detta och vi kan se flera stora, samtidiga och sammanhängande bakomliggande drivkrafter. Tjänsteutvecklingen leder ofrånkomligt till att marknader omdefinieras, att nya marknader skapas och att gamla gränser mellan branscher förändras. Hanteringen av existerande marknader blir mer komplex, samtidigt som snabba marknads- och teknikförändringar ger en grund för entreprenörskap och nya företag. Dynamiken i affärsrelationerna mellan företag (inklusive offentliga organisationer) blir alltmer mångfacetterad. Denna bok tar på olika sätt upp dessa frågeställningar och vänder sig till alla som vill få en inblick i denna förändring.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144094304
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 375 st
Det finns i dag många olika bilder, debatter och diskussioner om de utmaningar som det svenska samhället och svenskt näringsliv står inför. Förändringar i tjänste- och informationssamhället skapar nya, ibland radikalt förändrade, förutsättningar. Utgångspunkten för denna bok är att forskningen kan bidra på olika sätt: bidra till problemlösning på praktisk nivå, jämföra olika synsätt, bidra till en kritisk diskussion av hur debatter förs, ge inspiration för nya grepp, m.m. Med andra ord: den kan ge olika perspektiv på denna utveckling. En ambition med boken har varit att samla författare från ett brett företagsekonomiskt forskningsfält i syfte att ge många olika vinklingar på denna tjänsteutveckling. I boken presenteras bidrag från forskare vid, eller med anknytning till Handelshögskolan i Stockholm.
När vi i boken uppmärksammar ”tjänstesamhällets” utveckling, är orsaken inte dess framväxt, utan dess snabba och i många avseenden omfattande förändring. Det finns flera orsaker till detta och vi kan se flera stora, samtidiga och sammanhängande bakomliggande drivkrafter. Tjänsteutvecklingen leder ofrånkomligt till att marknader omdefinieras, att nya marknader skapas och att gamla gränser mellan branscher förändras. Hanteringen av existerande marknader blir mer komplex, samtidigt som snabba marknads- och teknikförändringar ger en grund för entreprenörskap och nya företag. Dynamiken i affärsrelationerna mellan företag (inklusive offentliga organisationer) blir alltmer mångfacetterad. Denna bok tar på olika sätt upp dessa frågeställningar och vänder sig till alla som vill få en inblick i denna förändring.
209 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.