Designing Interactive Systems: A Comprehensive Guide to HCI Upplaga 2
"Designing Interactive Systems" är den definitiva läroboken om människa-datorinteraktion (HCI), användbarhet, konsumentupplevelse och interaktionsdesign. Boken är skriven av David Benyon och har uppdaterats från den väl mottagna första utgåvan för att passa det senaste inom interaktiva enheter och applikationer.
Boken är fylld med fallstudier och illustrationer från författarens omfattande erfarenhet av att utforma innovativa produkter och system. Tankeväckande övningar och reflektioner avlöser varje kapitel och uppmuntrar läsarna att utforska relaterade studieområden.
Boken är indelad i fyra delar med 26 kapitel som omfattar det väsentliga, tekniker, sammanhang och grunderna för design av interaktiva system. Boken introducerar nya ämnen inom upplevelsedesign, mobil databehandling och webbdesign, inklusive Web 2.0 och ubiquitous computing. Det finns också nya avsnitt om känslor, affektiv databehandling, multimodal interaktion och bärbar databehandling.
Utbildningsinslagen är spridda över hela boken, som är tillräckligt omfattande för att kunna användas på både grund- och forskarutbildningsnivå. Den innehåller mer än 300 bilder och illustrationer av de senaste teknikerna, metoderna och interaktiva upplevelserna.
"Designing Interactive Systems" har en bred målgrupp och är lämplig för studenter och yrkesverksamma inom datavetenskap, design, programvaruteknik, psykologi, interaktiva medier, informationssystem med mera.
"Designing Interactive Systems" är den definitiva läroboken om människa-datorinteraktion (HCI), användbarhet, konsumentupplevelse och interaktionsdesign. Boken är skriven av David Benyon och har uppdaterats från den väl mottagna första utgåvan för att passa det senaste inom interaktiva enheter och applikationer.
Boken är fylld med fallstudier och illustrationer från författarens omfattande erfarenhet av att utforma innovativa produkter och system. Tankeväckande övningar och reflektioner avlöser varje kapitel och uppmuntrar läsarna att utforska relaterade studieområden.
Boken är indelad i fyra delar med 26 kapitel som omfattar det väsentliga, tekniker, sammanhang och grunderna för design av interaktiva system. Boken introducerar nya ämnen inom upplevelsedesign, mobil databehandling och webbdesign, inklusive Web 2.0 och ubiquitous computing. Det finns också nya avsnitt om känslor, affektiv databehandling, multimodal interaktion och bärbar databehandling.
Utbildningsinslagen är spridda över hela boken, som är tillräckligt omfattande för att kunna användas på både grund- och forskarutbildningsnivå. Den innehåller mer än 300 bilder och illustrationer av de senaste teknikerna, metoderna och interaktiva upplevelserna.
"Designing Interactive Systems" har en bred målgrupp och är lämplig för studenter och yrkesverksamma inom datavetenskap, design, programvaruteknik, psykologi, interaktiva medier, informationssystem med mera.