Design för lärande i förskolan; Annika Elm Fristorp, Fredrik Lindstrand; 2012

Design för lärande i förskolan Upplaga 1

av Annika Elm Fristorp, Fredrik Lindstrand
Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>

Hur ser vi på barns lärande? Vad säger deras nyfikenhet oss? Och hur bekräftar vi den kunskap de själva kommit fram till?

Hur kan vi tolka barns uttryck så att de hjälper oss förstå hur vi ska vägleda dem i deras spontana sökande efter kunskap? De konkreta exemplen i Design för lärande i förskolan är inriktade på språk och kommunikation, naturvetenskap och matematik. Genom inspirerande analyser som är kopplade till exemplen, ger boken en inblick i allt det lärande som ständigt pågår i barns vardag.

För att ta vara på de oändliga möjligheterna som finns i förskolan, behöver vi förstå hur lärande går till och hur det kommer till yttryck. På samma sätt måste vi uppmärksamma vår egen roll i barnens lärande - hur interaktion med barnen, vårt utformande av resurser, miljöer och aktiviteter får betydelse för barnens möjligheter att engagera sig, lära och förstå.

Design för lärande i förskolan vänder sig till blivande och verksamma förskollärare och förskolechefer.

Fler böcker i samma serie:
Design för lärande, A-L Rostvall (numera Kempe) och S Selander.
Design för lärande i musik, A-L Kempe och T West.
Design för lärande - ett multimodalt perspektiv, S Selander och G Kress.
Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>

Hur ser vi på barns lärande? Vad säger deras nyfikenhet oss? Och hur bekräftar vi den kunskap de själva kommit fram till?

Hur kan vi tolka barns uttryck så att de hjälper oss förstå hur vi ska vägleda dem i deras spontana sökande efter kunskap? De konkreta exemplen i Design för lärande i förskolan är inriktade på språk och kommunikation, naturvetenskap och matematik. Genom inspirerande analyser som är kopplade till exemplen, ger boken en inblick i allt det lärande som ständigt pågår i barns vardag.

För att ta vara på de oändliga möjligheterna som finns i förskolan, behöver vi förstå hur lärande går till och hur det kommer till yttryck. På samma sätt måste vi uppmärksamma vår egen roll i barnens lärande - hur interaktion med barnen, vårt utformande av resurser, miljöer och aktiviteter får betydelse för barnens möjligheter att engagera sig, lära och förstå.

Design för lärande i förskolan vänder sig till blivande och verksamma förskollärare och förskolechefer.

Fler böcker i samma serie:
Design för lärande, A-L Rostvall (numera Kempe) och S Selander.
Design för lärande i musik, A-L Kempe och T West.
Design för lärande - ett multimodalt perspektiv, S Selander och G Kress.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789113051796
Förlag: Norstedts
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 208 st
Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>

Hur ser vi på barns lärande? Vad säger deras nyfikenhet oss? Och hur bekräftar vi den kunskap de själva kommit fram till?

Hur kan vi tolka barns uttryck så att de hjälper oss förstå hur vi ska vägleda dem i deras spontana sökande efter kunskap? De konkreta exemplen i Design för lärande i förskolan är inriktade på språk och kommunikation, naturvetenskap och matematik. Genom inspirerande analyser som är kopplade till exemplen, ger boken en inblick i allt det lärande som ständigt pågår i barns vardag.

För att ta vara på de oändliga möjligheterna som finns i förskolan, behöver vi förstå hur lärande går till och hur det kommer till yttryck. På samma sätt måste vi uppmärksamma vår egen roll i barnens lärande - hur interaktion med barnen, vårt utformande av resurser, miljöer och aktiviteter får betydelse för barnens möjligheter att engagera sig, lära och förstå.

Design för lärande i förskolan vänder sig till blivande och verksamma förskollärare och förskolechefer.

Fler böcker i samma serie:
Design för lärande, A-L Rostvall (numera Kempe) och S Selander.
Design för lärande i musik, A-L Kempe och T West.
Design för lärande - ett multimodalt perspektiv, S Selander och G Kress.
Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>

Hur ser vi på barns lärande? Vad säger deras nyfikenhet oss? Och hur bekräftar vi den kunskap de själva kommit fram till?

Hur kan vi tolka barns uttryck så att de hjälper oss förstå hur vi ska vägleda dem i deras spontana sökande efter kunskap? De konkreta exemplen i Design för lärande i förskolan är inriktade på språk och kommunikation, naturvetenskap och matematik. Genom inspirerande analyser som är kopplade till exemplen, ger boken en inblick i allt det lärande som ständigt pågår i barns vardag.

För att ta vara på de oändliga möjligheterna som finns i förskolan, behöver vi förstå hur lärande går till och hur det kommer till yttryck. På samma sätt måste vi uppmärksamma vår egen roll i barnens lärande - hur interaktion med barnen, vårt utformande av resurser, miljöer och aktiviteter får betydelse för barnens möjligheter att engagera sig, lära och förstå.

Design för lärande i förskolan vänder sig till blivande och verksamma förskollärare och förskolechefer.

Fler böcker i samma serie:
Design för lärande, A-L Rostvall (numera Kempe) och S Selander.
Design för lärande i musik, A-L Kempe och T West.
Design för lärande - ett multimodalt perspektiv, S Selander och G Kress.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)