De första årens engelska  : förskoleklass till åk 6; Gun Lundberg; 2016
5+ säljare

De första årens engelska : förskoleklass till åk 6 Upplaga 2

av Gun Lundberg
Ett språkligt självförtroende hjälper barn att våga och vilja lära sig språk och stimulerar intresset för att lära fler språk i ett längre perspektiv. Det är därför oerhört viktigt att det första mötet med engelska i skolan blir tryggt, lustfyllt, aktivt och språkutvecklande. I denna andra upplaga av De första årens engelska har den vetenskapliga grunden för lärande och undervisning i engelska för yngre åldrar uppdaterats med aktuell nordisk, europeisk och internationell forskning. Sambandet mellan språkforskning, språkpolicy och europeiska och nationella styrdokument för engelska diskuteras utifrån ett framåtblickande perspektiv. Planering, genomförande, bedömning och utvärdering av kommunikativ engelska är bokens didaktiska fokus. Författaren ger en mängd metodiska förslag för det kommunikativa engelsk­klassrummet och rika exempel på hur fritidsengelskan kan lyftas in i under­visningen. Härigenom kan läraren hjälpa barnen att bli mer aktiva och medvetna i sina möten med engelska och andra språk utanför skolan. De första årens engelska vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare F–6.
Ett språkligt självförtroende hjälper barn att våga och vilja lära sig språk och stimulerar intresset för att lära fler språk i ett längre perspektiv. Det är därför oerhört viktigt att det första mötet med engelska i skolan blir tryggt, lustfyllt, aktivt och språkutvecklande. I denna andra upplaga av De första årens engelska har den vetenskapliga grunden för lärande och undervisning i engelska för yngre åldrar uppdaterats med aktuell nordisk, europeisk och internationell forskning. Sambandet mellan språkforskning, språkpolicy och europeiska och nationella styrdokument för engelska diskuteras utifrån ett framåtblickande perspektiv. Planering, genomförande, bedömning och utvärdering av kommunikativ engelska är bokens didaktiska fokus. Författaren ger en mängd metodiska förslag för det kommunikativa engelsk­klassrummet och rika exempel på hur fritidsengelskan kan lyftas in i under­visningen. Härigenom kan läraren hjälpa barnen att bli mer aktiva och medvetna i sina möten med engelska och andra språk utanför skolan. De första årens engelska vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare F–6.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789144114408
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 189 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2020)
348 kr (endast ny)
Upplaga 1 (2011)
från 85 kr
Upplaga 2 (2016)
från 195 kr
Ett språkligt självförtroende hjälper barn att våga och vilja lära sig språk och stimulerar intresset för att lära fler språk i ett längre perspektiv. Det är därför oerhört viktigt att det första mötet med engelska i skolan blir tryggt, lustfyllt, aktivt och språkutvecklande. I denna andra upplaga av De första årens engelska har den vetenskapliga grunden för lärande och undervisning i engelska för yngre åldrar uppdaterats med aktuell nordisk, europeisk och internationell forskning. Sambandet mellan språkforskning, språkpolicy och europeiska och nationella styrdokument för engelska diskuteras utifrån ett framåtblickande perspektiv. Planering, genomförande, bedömning och utvärdering av kommunikativ engelska är bokens didaktiska fokus. Författaren ger en mängd metodiska förslag för det kommunikativa engelsk­klassrummet och rika exempel på hur fritidsengelskan kan lyftas in i under­visningen. Härigenom kan läraren hjälpa barnen att bli mer aktiva och medvetna i sina möten med engelska och andra språk utanför skolan. De första årens engelska vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare F–6.
Ett språkligt självförtroende hjälper barn att våga och vilja lära sig språk och stimulerar intresset för att lära fler språk i ett längre perspektiv. Det är därför oerhört viktigt att det första mötet med engelska i skolan blir tryggt, lustfyllt, aktivt och språkutvecklande. I denna andra upplaga av De första årens engelska har den vetenskapliga grunden för lärande och undervisning i engelska för yngre åldrar uppdaterats med aktuell nordisk, europeisk och internationell forskning. Sambandet mellan språkforskning, språkpolicy och europeiska och nationella styrdokument för engelska diskuteras utifrån ett framåtblickande perspektiv. Planering, genomförande, bedömning och utvärdering av kommunikativ engelska är bokens didaktiska fokus. Författaren ger en mängd metodiska förslag för det kommunikativa engelsk­klassrummet och rika exempel på hur fritidsengelskan kan lyftas in i under­visningen. Härigenom kan läraren hjälpa barnen att bli mer aktiva och medvetna i sina möten med engelska och andra språk utanför skolan. De första årens engelska vänder sig till lärarstuderande och verksamma lärare F–6.
Begagnad bok
195 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
195 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar