CSR: Företagsansvar i förändring; Maria Grafström, Pauline Götheberg, Karolina Windell; 2015
spara 40%
5+ säljare

CSR: Företagsansvar i förändring Upplaga 2

av Maria Grafström, Pauline Götheberg, Karolina Windell
Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.

Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.

Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.

Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.

Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan. Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.

Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.

Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.

Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.

Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan. Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789147112319
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 208 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2008)
från 119 kr
Upplaga 2 (2015)
från 239 kr
Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.

Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.

Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.

Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.

Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan. Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.

Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.

Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.

Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.

Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan. Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Begagnad bok
239 kr398 krSpara 159 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr398 krSpara 159 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar