Club cultures - music, media and subcultural capital; Sarah Thornton; 1995
Club cultures - music, media and subcultural capital; Sarah Thornton; 1995

Club cultures - music, media and subcultural capital

av Sarah Thornton

  • Utgiven: 1995
  • ISBN: 9780745614434
  • Sidor: 208 st
  • Förlag: Blackwell Publishers
  • Format: Häftad
  • Språk: Engelska

Om boken

This study is a contribution to the study of popular culture. Focusing on the youth cultures that revolve around dance clubs and raves, it highlights the values of authenticity and hipness, and explores the complex hierarchies that emerge within the domain of popular culture.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Club cultures - music, media and subcultural capital (1995)

I november 1995 släpptes boken Club cultures - music, media and subcultural capital skriven av Sarah Thornton. Den är skriven på engelska och består av 208 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Blackwell Publishers.

Köp boken Club cultures - music, media and subcultural capital på Studentapan och spara pengar.

Referera till Club cultures - music, media and subcultural capital

Harvard

Thornton, S. (1995). Club cultures - music, media and subcultural capital. Blackwell Publishers.

Oxford

Thornton, Sarah, Club cultures - music, media and subcultural capital (Blackwell Publishers, 1995).

APA

Thornton, S. (1995). Club cultures - music, media and subcultural capital. Blackwell Publishers.

Vancouver

Thornton S. Club cultures - music, media and subcultural capital. Blackwell Publishers; 1995.

Köp boken

Helt ny

262 kr