Business Process Reengineering är en ovärderlig handbok för affärsutvecklare som vågar utmana traditionella föreställningar om affärsutveckling och som vill använda affärsprocesser som ett kraftfullt redskap i en allt mer komplex och konkurrensutsatt värld. Det är nu mer än 20 år sedan Business Process Reengineering revolutionerade synen på affärsprocesser och blev bolagsledningarnas bästa verktyg för att säkerställa kundfokus och maximera affärsnyttan. Metoden visade sig kunna åstadkomma dramatiska resultatförbättringar i form av tid, kvalitet och kostnader. BPR tog fram innovationsförmågan hos företag, såg processerna ur ett kundperspektiv och blottade processer som inte bidrog till att skapa kundvärde. Det var starten på en grundläggande förändring av traditionella arbetssätt, byråkratier och strukturer. 1994 kom BPR-pionjären Björn-Erik Willochs första bok om BPR. Nu är det dags igen! Uppdaterad och kryddad med ytterligare 18 års praktisk erfarenhet och iakttagelser är boken nu mer aktuell än någonsin. Björn-Erik Willoch är pionjär inom Business Process Reengineering med lång erfarenhet av rådgivning åt nordiskt och internationellt näringsliv såväl som offentlig förvaltning. Han har varit VD för Ernst& Young Management Consulting, koncernchef för Capgemini i Norden, globalt ansvarig för Capgeminis konsultverksamhet samt personlig rådgivare på styrelse- och VD-nivå för multinationella företag i flera branscher. Björn-Erik är nu Managing Director på Cordial Business Advisers. Cordial baserar sitt arbete på strukturerade och genomarbetade metoder för affärsarkitektur där Business Process Reengineering spelar en central roll.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker