Business marketing : managing value creation Upplaga 1
Business Marketing ger en omfattande täckning av den teori och praktik som behövs för att förstå dagens snabba B2B-marknader och hur man agerar på dem. Att kunna navigera på moderna marknader och inkludera marknadsföring i företagets strategi håller på att bli en nyckelkompetens för framgångsrika företag.
Boken speglar de senaste trenderna och frågorna och innehåller nya forskningsinsikter om hur man hanterar värdeskapande och bygger konkurrensfördelar. Nyckelbegrepp, som värdeerbjudanden och kundrelationer, diskuteras och utforskas samt illustreras genom en rik uppsättning exempel från olika branscher.
Business Marketing är en utmärkt guide till B2B-marknadsföring för både studenter och praktiker.
“Being able to develop successful value propositions and customer relationships are key processes in any firm as the ability to continuously create attractive market offerings is crucial for sustaining a competitive advantage and for long-term success in business-to-business markets.”
Business Marketing ger en omfattande täckning av den teori och praktik som behövs för att förstå dagens snabba B2B-marknader och hur man agerar på dem. Att kunna navigera på moderna marknader och inkludera marknadsföring i företagets strategi håller på att bli en nyckelkompetens för framgångsrika företag.
Boken speglar de senaste trenderna och frågorna och innehåller nya forskningsinsikter om hur man hanterar värdeskapande och bygger konkurrensfördelar. Nyckelbegrepp, som värdeerbjudanden och kundrelationer, diskuteras och utforskas samt illustreras genom en rik uppsättning exempel från olika branscher.
Business Marketing är en utmärkt guide till B2B-marknadsföring för både studenter och praktiker.
“Being able to develop successful value propositions and customer relationships are key processes in any firm as the ability to continuously create attractive market offerings is crucial for sustaining a competitive advantage and for long-term success in business-to-business markets.”