Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige; Håkan Lahger, Love Svensson; 2003
Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige; Håkan Lahger, Love Svensson; 2003

Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige Upplaga 1

av Håkan Lahger, Love Svensson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2003
  • ISBN: 9789173248891
  • Sidor: 366 st
  • Förlag: Ordfront Förlag
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Vilka var männen och kvinnorna bakom kommersiell tv i Sverige? Hur såg visionerna ut? Varifrån kom pengarna? Hur blev programmen? För första gången berättas historien om hur det gick till att bygga den kommersiella televisionen i vårt land. Ett rafflande stycke nutidshistoria där jakten på pengar, människor och kunskap ofta tagit sig drastiska uttryck. Här berättar bland andra Robert Aschberg, Leif Loket Olsson, Anna Bråkenhielm, Kristian Luuk, Stina Lundberg, Jan Scherman, Lars Weiss och Ingemar Leijonborg hur det gick till när reklam-tv kom till byn. Mediemogulen Jan Stenbeck får naturligtvis stort utrymme, inte bara som fräck monopolbrytare. Följ med bakom kulisserna till Fångarna på fortet, Bingolotto, Jeopardy, Diskutabelt, Stadskampen, Vänner och fiender, Big brother program som ingen svensk kunnat undgå och som diskuterats vid ett otal middagar och fikaraster. Men Blåsningen är inte bara en underhållande krönika över den största förändring Mediasverige genomgått, Håkan Lahger och Love Svensson går även på djupet och analyserar annons-intäkternas påverkan på programverksamheten, dokusåpornas betydelse för en ny generation svenskar och striden kring den nya digitala tv-rymden. Framtiden är redan här, men hur ser den ut?FÖRFATTARNA: Håkan Lahger är kultur- och nöjesjournalist. De senaste tolv åren har han arbetat med kultur, underhållning och dokumentärfilm på Sveriges Television och TV4. Sedan 1997 är han redaktör för tidskriften Film&TV. Love Svensson är frilansjournalist. Han har arbetat som reporter på TV4 och Kanal 5 och varit ZTV:s filmrecensent. Är återkommande skribent i tidskriften Film&TV.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige (2003)

I april 2003 släpptes boken Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige skriven av Håkan Lahger, Love Svensson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 366 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Ordfront Förlag.

Köp boken Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige på Studentapan och spara pengar.

Referera till Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige (Upplaga 1)

Harvard

Lahger, H. & Svensson, L. (2003). Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige. 1:a uppl. Ordfront Förlag.

Oxford

Lahger, Håkan & Svensson, Love, Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige, 1 uppl. (Ordfront Förlag, 2003).

APA

Lahger, H., & Svensson, L. (2003). Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige (1:a uppl.). Ordfront Förlag.

Vancouver

Lahger H, Svensson L. Blåsningen - Historien om kommersiell tv i Sverige. 1:a uppl. Ordfront Förlag; 2003.

Köp boken

179 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!