Att utveckla självständiga läsare : dynamiskt mindset och undervisningsstrategier; Gravity Goldberg; 2017
spara 45%
5+ säljare

Att utveckla självständiga läsare : dynamiskt mindset och undervisningsstrategier Upplaga 1

av Gravity Goldberg
Hur kan du utmana och undervisa för att ge dina elever självförtroende och hjälpa dem att utvecklas till aktiva och självständiga läsare? Hur kan du tänka, organisera ditt klassrum och i vilka roller kan du agera?

I boken beskriver författaren konkret och inspirerande hur du, genom att visa tilltro till dina elevers förmåga och inta olika roller, kan stimulera dem att utveckla ett dynamiskt mindset och få kunskap att ta ett aktivt ansvar i sina läsprocesser. Rollerna är följande:

Att vara utforskare: Lär känna dina elever och kartlägg deras förkunskaper

Att vara spegel: Ge återkoppling som stärker elevernas dynamiska mindset

Att vara förebild: Modellera hur en god läsare gör

Att vara mentor: Visa eleverna på nya lässtrategier och upplevelser

Boken vänder sig till studenter och grundskollärare.
Hur kan du utmana och undervisa för att ge dina elever självförtroende och hjälpa dem att utvecklas till aktiva och självständiga läsare? Hur kan du tänka, organisera ditt klassrum och i vilka roller kan du agera?

I boken beskriver författaren konkret och inspirerande hur du, genom att visa tilltro till dina elevers förmåga och inta olika roller, kan stimulera dem att utveckla ett dynamiskt mindset och få kunskap att ta ett aktivt ansvar i sina läsprocesser. Rollerna är följande:

Att vara utforskare: Lär känna dina elever och kartlägg deras förkunskaper

Att vara spegel: Ge återkoppling som stärker elevernas dynamiska mindset

Att vara förebild: Modellera hur en god läsare gör

Att vara mentor: Visa eleverna på nya lässtrategier och upplevelser

Boken vänder sig till studenter och grundskollärare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789127818583
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 250 st
Hur kan du utmana och undervisa för att ge dina elever självförtroende och hjälpa dem att utvecklas till aktiva och självständiga läsare? Hur kan du tänka, organisera ditt klassrum och i vilka roller kan du agera?

I boken beskriver författaren konkret och inspirerande hur du, genom att visa tilltro till dina elevers förmåga och inta olika roller, kan stimulera dem att utveckla ett dynamiskt mindset och få kunskap att ta ett aktivt ansvar i sina läsprocesser. Rollerna är följande:

Att vara utforskare: Lär känna dina elever och kartlägg deras förkunskaper

Att vara spegel: Ge återkoppling som stärker elevernas dynamiska mindset

Att vara förebild: Modellera hur en god läsare gör

Att vara mentor: Visa eleverna på nya lässtrategier och upplevelser

Boken vänder sig till studenter och grundskollärare.
Hur kan du utmana och undervisa för att ge dina elever självförtroende och hjälpa dem att utvecklas till aktiva och självständiga läsare? Hur kan du tänka, organisera ditt klassrum och i vilka roller kan du agera?

I boken beskriver författaren konkret och inspirerande hur du, genom att visa tilltro till dina elevers förmåga och inta olika roller, kan stimulera dem att utveckla ett dynamiskt mindset och få kunskap att ta ett aktivt ansvar i sina läsprocesser. Rollerna är följande:

Att vara utforskare: Lär känna dina elever och kartlägg deras förkunskaper

Att vara spegel: Ge återkoppling som stärker elevernas dynamiska mindset

Att vara förebild: Modellera hur en god läsare gör

Att vara mentor: Visa eleverna på nya lässtrategier och upplevelser

Boken vänder sig till studenter och grundskollärare.
Begagnad bok
249 kr447 krSpara 198 kr (45%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
249 kr447 krSpara 198 kr (45%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar