Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn; Josi Lundin, Rein Lallo, Veronica Hedman; 2025
Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn; Josi Lundin, Rein Lallo, Veronica Hedman; 2025

Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn Upplaga 1

av Josi Lundin, Rein Lallo, Veronica Hedman

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2025
  • ISBN: 9789144153582
  • Sidor: 172 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den här boken beskriver ledarskap på indirekt nivå. Det som särskiljer chefer på indirekt nivå är att de leder genom underställda chefer och därmed har ett indirekt ledarskap i förhållande till organisationens medarbetare. I boken får vi följa ledningsgruppen på det fiktiva företaget Trust AB. Varje kapitel inleds med en berättelse om Trust som sedan fördjupas med forskning, teoretiska modeller och författarnas egna erfarenheter. På så sätt får läsaren en levande bild av hur modellerna kan förstås tillsammans med konkreta tips på hur de kan tillämpas i vardagen. Ledarskap beskrivs ur ett flertal perspektiv: att leda chefer, att leda ledningsgrupper, att leda i förändring, att leda genom kommunikation, att leda sig själv och att leda i en omvärld. När resultatet beror på den mänskliga faktorn anspelar på de informella processernas påverkan och vikten av att lyfta upp dem till ytan när de påverkar verksamheten. Boken tar också upp destruktivt ledarskap. Författarnas budskap är att destruktiva ledarbeteenden inte enbart handlar om ledaren som person, utan också om hög arbetsbelastning, otydliga uppdrag och knapphändiga resurser.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn (2025)

I januari 2025 släpptes boken Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn skriven av Josi Lundin, Rein Lallo, Veronica Hedman. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 172 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn (Upplaga 1)

Harvard

Lundin, J., Lallo, R. & Hedman, V. (2025). Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Lundin, Josi, Lallo, Rein & Hedman, Veronica, Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2025).

APA

Lundin, J., Lallo, R., & Hedman, V. (2025). Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Lundin J, Lallo R, Hedman V. Att leda organisationer - När resultatet beror på den mänskliga faktorn. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2025.

Köp boken

Helt ny

323 kr