Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare; Dylan Wiliam; 2016
Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare; Dylan Wiliam; 2016

Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare Upplaga 1

av Dylan Wiliam

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789127141964
  • Sidor: 334 st
  • Förlag: Natur & Kultur Läromedel och Akademi
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Här berättar Dylan Wiliams om varför formativ bedömning bör införas på svenska skolor, och vilka andra länder än Sverige som vill arbeta med formativ bedömning: Dylan Wiliams bok Att leda lärares lärande – formativ bedömning för skolledare vänder sig till verksamma skolledare och studerande på rektorsprogrammet. Wiliams bok ger konkreta råd för hur man kan stödja lärare samt hur man kan finna tid till att låta lärare utveckla och förbättra sin praktik. Att uppmuntra och stödja ändrade klassrumspraktiker på din skola är det mest effektfulla du kan göra för att påverka elevers lärande. Dylan Wiliam beskriver hur införandet av formativ bedömning på skolor bevisat förbättrar elevresultat och effektiviserar undervisningen. Boken Att leda lärares lärande – formativ bedömning för skolledare beskriver hur framstegen efter införandet av formativ bedömning sedan kan utvärderas och bedömas. Dylan Wiliam har tillsammans med Siobhán Leahy även skrivit Handbok för formativ bedömning. Denna bok väder sig till skolledare, utifrån författarens övertygelse att en skolledares viktigaste uppgift är att förbättra sina medarbetares arbetsprestationer. (…) Att leda lärares lärande är högaktuell och innehåller mängder av forskningsresultat och referenser. Texten är lättläst såtillvida att författaren ofta använder jagform och inte drar sig från personliga ställningstaganden. Det finns många bra idéer om hur man som skolledare kan arbeta mer effektivt med lärarna t.ex. genom att hålla mycket strukturerade möten eller att låta elevernas behov styra lärarnas kompetensutveckling, inte lärarnas önskningar. En mycket intressant handbok med många argument för det som författaren förespråkar. Elisabeth Sörhuus, BTJ-häftet nr 19, 2016

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare (2016)

I juni 2016 släpptes boken Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare skriven av Dylan Wiliam. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 334 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Natur & Kultur Läromedel och Akademi.

Köp boken Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare på Studentapan och spara uppåt 67% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare (Upplaga 1)

Harvard

Wiliam, D. (2016). Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare. 1:a uppl. Natur & Kultur Läromedel och Akademi.

Oxford

Wiliam, Dylan, Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare, 1 uppl. (Natur & Kultur Läromedel och Akademi, 2016).

APA

Wiliam, D. (2016). Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare (1:a uppl.). Natur & Kultur Läromedel och Akademi.

Vancouver

Wiliam D. Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare. 1:a uppl. Natur & Kultur Läromedel och Akademi; 2016.

Köp boken

145 kr
444 kr