spara 46%
5+ säljare
Förstelärare : en handbok Upplaga 1
Försteläraren har en komplicerad uppgift: att utifrån vaga riktlinjer bedriva skolutveckling som verkligen gör skillnad. I Förstelärare – En handbok ger Per Kornhall konkret handledning för den som ska arbeta i den nya roll som Sveriges förstelärare har fått.
I boken beskrivs ett flertal användbara modeller för hur arbetet som förstelärare kan struktureras. Med hjälp av dessa evidensbaserade modeller kan du som förstelärare aktivt bidra till en långsiktig och positiv skolutveckling. Per Kornhall förklarar även hur du kan hantera känslor av otillräcklighet och kollegors eventuella avundsjuka och motstånd.
Boken vänder sig i första hand till blivande och redan verksamma förstelärare och deras rektorer, men även till lektorer, skolledare, utvecklingsstrateger och förvaltningschefer.
Per Kornhall har ett personligt tilltal, presenterar en vision för skolutveckling och utgångspunkten är en positiv inställning till reformen med karriärtjänster i skolan. Han kopplar sina resonemang till forskning, men också till sina rika erfarenheter av arbete med skolutveckling. (...) Författaren behandlar även ämnen som kollegialt lärande, ämnesdidaktisk kunskap, bedömning, utvärdering och så kallade learning studies. Boken avslutas med en kritisk reflektion över reformen. Per Kornhalls skrift utgör ett välkommet bidrag i förståelsen av förstelärarens uppdrag.
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 16, 2015
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789127141933
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 252 st
Försteläraren har en komplicerad uppgift: att utifrån vaga riktlinjer bedriva skolutveckling som verkligen gör skillnad. I Förstelärare – En handbok ger Per Kornhall konkret handledning för den som ska arbeta i den nya roll som Sveriges förstelärare har fått.
I boken beskrivs ett flertal användbara modeller för hur arbetet som förstelärare kan struktureras. Med hjälp av dessa evidensbaserade modeller kan du som förstelärare aktivt bidra till en långsiktig och positiv skolutveckling. Per Kornhall förklarar även hur du kan hantera känslor av otillräcklighet och kollegors eventuella avundsjuka och motstånd.
Boken vänder sig i första hand till blivande och redan verksamma förstelärare och deras rektorer, men även till lektorer, skolledare, utvecklingsstrateger och förvaltningschefer.
Per Kornhall har ett personligt tilltal, presenterar en vision för skolutveckling och utgångspunkten är en positiv inställning till reformen med karriärtjänster i skolan. Han kopplar sina resonemang till forskning, men också till sina rika erfarenheter av arbete med skolutveckling. (...) Författaren behandlar även ämnen som kollegialt lärande, ämnesdidaktisk kunskap, bedömning, utvärdering och så kallade learning studies. Boken avslutas med en kritisk reflektion över reformen. Per Kornhalls skrift utgör ett välkommet bidrag i förståelsen av förstelärarens uppdrag.
Marie Leijon, BTJ-häftet nr 16, 2015
225 kr414 krSpara 189 kr (46%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.