A, B, C och D - Vägledning för studenter som skriver akademiska uppsatser; Christer Bjurwill; 2004

A, B, C och D - Vägledning för studenter som skriver akademiska uppsatser Upplaga 1

av Christer Bjurwill
Denna bok är en nybörjarbok, men också en fortsättningsbok i uppsatsskrivande. Bokens innehåll är koncentrerat till fyra delar: a) kriterier för kvalitetsbedömning av färdiga uppsatser, dokumenterat i olika försök att komma fram till en minsta gemensamma nämnare för uppsatsbedömning mellan olika ämnen och olika högskolor; b) undervisning som förberedelse för uppsatsarbetet; c) planering och handledning av uppsatser; d) slutredovisning av arbetet i form av presentation och opposition. Såväl arbetsprocessen som produkten belyses, inte minst har processbeskrivningen fått ett utförligt innehåll.Innehållet i boken bygger på författarens erfarenheter från flera års undervisning och handledning av studentuppsatser vid högskolan i Halmstad. Boken är avsedd för studenter och lärare på universitet och högskolor som arbetar med uppsatser på A–D-nivå.
Denna bok är en nybörjarbok, men också en fortsättningsbok i uppsatsskrivande. Bokens innehåll är koncentrerat till fyra delar: a) kriterier för kvalitetsbedömning av färdiga uppsatser, dokumenterat i olika försök att komma fram till en minsta gemensamma nämnare för uppsatsbedömning mellan olika ämnen och olika högskolor; b) undervisning som förberedelse för uppsatsarbetet; c) planering och handledning av uppsatser; d) slutredovisning av arbetet i form av presentation och opposition. Såväl arbetsprocessen som produkten belyses, inte minst har processbeskrivningen fått ett utförligt innehåll.Innehållet i boken bygger på författarens erfarenheter från flera års undervisning och handledning av studentuppsatser vid högskolan i Halmstad. Boken är avsedd för studenter och lärare på universitet och högskolor som arbetar med uppsatser på A–D-nivå.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144032757
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 100 st
Denna bok är en nybörjarbok, men också en fortsättningsbok i uppsatsskrivande. Bokens innehåll är koncentrerat till fyra delar: a) kriterier för kvalitetsbedömning av färdiga uppsatser, dokumenterat i olika försök att komma fram till en minsta gemensamma nämnare för uppsatsbedömning mellan olika ämnen och olika högskolor; b) undervisning som förberedelse för uppsatsarbetet; c) planering och handledning av uppsatser; d) slutredovisning av arbetet i form av presentation och opposition. Såväl arbetsprocessen som produkten belyses, inte minst har processbeskrivningen fått ett utförligt innehåll.Innehållet i boken bygger på författarens erfarenheter från flera års undervisning och handledning av studentuppsatser vid högskolan i Halmstad. Boken är avsedd för studenter och lärare på universitet och högskolor som arbetar med uppsatser på A–D-nivå.
Denna bok är en nybörjarbok, men också en fortsättningsbok i uppsatsskrivande. Bokens innehåll är koncentrerat till fyra delar: a) kriterier för kvalitetsbedömning av färdiga uppsatser, dokumenterat i olika försök att komma fram till en minsta gemensamma nämnare för uppsatsbedömning mellan olika ämnen och olika högskolor; b) undervisning som förberedelse för uppsatsarbetet; c) planering och handledning av uppsatser; d) slutredovisning av arbetet i form av presentation och opposition. Såväl arbetsprocessen som produkten belyses, inte minst har processbeskrivningen fått ett utförligt innehåll.Innehållet i boken bygger på författarens erfarenheter från flera års undervisning och handledning av studentuppsatser vid högskolan i Halmstad. Boken är avsedd för studenter och lärare på universitet och högskolor som arbetar med uppsatser på A–D-nivå.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)