ZickZack 6 Läsrummets Lärarhandledning, version 2; Pernilla Lundenmark, Anna Modigh, Karin Lönnqvist; 2023
endast ny

ZickZack 6 Läsrummets Lärarhandledning, version 2 Upplaga 2

av Pernilla Lundenmark, Anna Modigh, Karin Lönnqvist
Lärarhandledningen är ”navet” kring vilken du bygger din undervisning. Den inspirerar och stöttar, så att du på ett medvetet och konsekvent sätt kan bedriva en språk- och kunskapsutvecklande undervisning i både svenska och svenska som andraspråk. Den underlättar din vardag när du ska planera, undervisa, stötta, utmana, följa upp, utvärdera, bedöma och dokumentera.

Lärarhandledningens instruktionsdel innehåller förslag på vad du kan göra före, under och efter läsningen för att stötta, utmana och utveckla elevernas:

intresse och förutsättningar att förstå texten läsförmåga – flyt och läsförståelse språk – meningsbyggnad, grammatik och språkriktighet ordförråd och känsla för olika ords och begrepps nyanser och värdeladdning.

I lärarhandledningens inledning presenteras dels aktiviteter, som främjar språkutvecklingen, och dels läsförståelsestrategier, som utvecklar förmågan att tolka och förstå texter. Här finns även stöd för bedömning.

När vi har tagit fram materialet har vi tänkt oss att varje kapitel ska ta cirka två lektioner; att den första av dessa ska användas till före läsningen-aktiviteter samt gemensam läsning av texten och att den andra ska användas till efter läsningen-aktiviteter och övningar. Men det är du som lärare som avgör vilka aktiviteter och övningar du använder och hur lång tid de behöver ta, helt beroende på hur mycket stöttning respektive utmaning eleverna i just din klass behöver.

Sist i lärarhandledningen hittar du facit till övningarna i övningsboken. Facit går också att köpa separat.
Lärarhandledningen är ”navet” kring vilken du bygger din undervisning. Den inspirerar och stöttar, så att du på ett medvetet och konsekvent sätt kan bedriva en språk- och kunskapsutvecklande undervisning i både svenska och svenska som andraspråk. Den underlättar din vardag när du ska planera, undervisa, stötta, utmana, följa upp, utvärdera, bedöma och dokumentera.

Lärarhandledningens instruktionsdel innehåller förslag på vad du kan göra före, under och efter läsningen för att stötta, utmana och utveckla elevernas:

intresse och förutsättningar att förstå texten läsförmåga – flyt och läsförståelse språk – meningsbyggnad, grammatik och språkriktighet ordförråd och känsla för olika ords och begrepps nyanser och värdeladdning.

I lärarhandledningens inledning presenteras dels aktiviteter, som främjar språkutvecklingen, och dels läsförståelsestrategier, som utvecklar förmågan att tolka och förstå texter. Här finns även stöd för bedömning.

När vi har tagit fram materialet har vi tänkt oss att varje kapitel ska ta cirka två lektioner; att den första av dessa ska användas till före läsningen-aktiviteter samt gemensam läsning av texten och att den andra ska användas till efter läsningen-aktiviteter och övningar. Men det är du som lärare som avgör vilka aktiviteter och övningar du använder och hur lång tid de behöver ta, helt beroende på hur mycket stöttning respektive utmaning eleverna i just din klass behöver.

Sist i lärarhandledningen hittar du facit till övningarna i övningsboken. Facit går också att köpa separat.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789152358450
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 256 st
Lärarhandledningen är ”navet” kring vilken du bygger din undervisning. Den inspirerar och stöttar, så att du på ett medvetet och konsekvent sätt kan bedriva en språk- och kunskapsutvecklande undervisning i både svenska och svenska som andraspråk. Den underlättar din vardag när du ska planera, undervisa, stötta, utmana, följa upp, utvärdera, bedöma och dokumentera.

Lärarhandledningens instruktionsdel innehåller förslag på vad du kan göra före, under och efter läsningen för att stötta, utmana och utveckla elevernas:

intresse och förutsättningar att förstå texten läsförmåga – flyt och läsförståelse språk – meningsbyggnad, grammatik och språkriktighet ordförråd och känsla för olika ords och begrepps nyanser och värdeladdning.

I lärarhandledningens inledning presenteras dels aktiviteter, som främjar språkutvecklingen, och dels läsförståelsestrategier, som utvecklar förmågan att tolka och förstå texter. Här finns även stöd för bedömning.

När vi har tagit fram materialet har vi tänkt oss att varje kapitel ska ta cirka två lektioner; att den första av dessa ska användas till före läsningen-aktiviteter samt gemensam läsning av texten och att den andra ska användas till efter läsningen-aktiviteter och övningar. Men det är du som lärare som avgör vilka aktiviteter och övningar du använder och hur lång tid de behöver ta, helt beroende på hur mycket stöttning respektive utmaning eleverna i just din klass behöver.

Sist i lärarhandledningen hittar du facit till övningarna i övningsboken. Facit går också att köpa separat.
Lärarhandledningen är ”navet” kring vilken du bygger din undervisning. Den inspirerar och stöttar, så att du på ett medvetet och konsekvent sätt kan bedriva en språk- och kunskapsutvecklande undervisning i både svenska och svenska som andraspråk. Den underlättar din vardag när du ska planera, undervisa, stötta, utmana, följa upp, utvärdera, bedöma och dokumentera.

Lärarhandledningens instruktionsdel innehåller förslag på vad du kan göra före, under och efter läsningen för att stötta, utmana och utveckla elevernas:

intresse och förutsättningar att förstå texten läsförmåga – flyt och läsförståelse språk – meningsbyggnad, grammatik och språkriktighet ordförråd och känsla för olika ords och begrepps nyanser och värdeladdning.

I lärarhandledningens inledning presenteras dels aktiviteter, som främjar språkutvecklingen, och dels läsförståelsestrategier, som utvecklar förmågan att tolka och förstå texter. Här finns även stöd för bedömning.

När vi har tagit fram materialet har vi tänkt oss att varje kapitel ska ta cirka två lektioner; att den första av dessa ska användas till före läsningen-aktiviteter samt gemensam läsning av texten och att den andra ska användas till efter läsningen-aktiviteter och övningar. Men det är du som lärare som avgör vilka aktiviteter och övningar du använder och hur lång tid de behöver ta, helt beroende på hur mycket stöttning respektive utmaning eleverna i just din klass behöver.

Sist i lärarhandledningen hittar du facit till övningarna i övningsboken. Facit går också att köpa separat.
Ny bok
1207 kr1270 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
1207 kr1270 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)