ZickZack 6 Läsrummet Textsamling, version 2; Pernilla Lundenmark, Anna Modigh, Karin Lönnqvist; 2023
endast ny

ZickZack 6 Läsrummet Textsamling, version 2 Upplaga 2

av Pernilla Lundenmark, Anna Modigh, Karin Lönnqvist
I textsamlingen får eleverna möta olika typer av texter, både skönlitteratur och sakprosa. Texterna är tematiskt ordnade – sex teman per årskurs. I årskurs 6 är det följande teman:

Med skräckblandad förtjusning Kärlek eller vänskap eller både och Portaler till andra världar En värld värd att värna Barns villkor och barns rättigheter På tal om språk

Varje tema består av en dikt, tre berättande (skönlitterära) texter och en sakprosatext – en återberättande, beskrivande, förklarande, argumenterande eller instruerande text.

I de berättande texterna får eleverna möta människor från olika tider och skilda delar av världen i texter som belyser olika livsvillkor och identitets- och livsfrågor. I årskurs 6 får eleverna även möta texter på de nordiska grannspråken danska och norska samt läsa om de nationella minoritetsspråken i Sverige (gäller de elever som följer kursplanen i svenska).

Teman och texter kan läsas i vilken ordning som helst, vilket gör det lätt att anpassa arbetet med Läsrummet till undervisningen i andra ämnen.

OBS! Det viktiga är inte att ni hinner arbeta med alla teman eller med alla texter, utan hur ni läser och arbetar med de texter ni väljer ut. För goda resultat är den kvalitativa läsningen av större betydelse än den kvantitativa.
I textsamlingen får eleverna möta olika typer av texter, både skönlitteratur och sakprosa. Texterna är tematiskt ordnade – sex teman per årskurs. I årskurs 6 är det följande teman:

Med skräckblandad förtjusning Kärlek eller vänskap eller både och Portaler till andra världar En värld värd att värna Barns villkor och barns rättigheter På tal om språk

Varje tema består av en dikt, tre berättande (skönlitterära) texter och en sakprosatext – en återberättande, beskrivande, förklarande, argumenterande eller instruerande text.

I de berättande texterna får eleverna möta människor från olika tider och skilda delar av världen i texter som belyser olika livsvillkor och identitets- och livsfrågor. I årskurs 6 får eleverna även möta texter på de nordiska grannspråken danska och norska samt läsa om de nationella minoritetsspråken i Sverige (gäller de elever som följer kursplanen i svenska).

Teman och texter kan läsas i vilken ordning som helst, vilket gör det lätt att anpassa arbetet med Läsrummet till undervisningen i andra ämnen.

OBS! Det viktiga är inte att ni hinner arbeta med alla teman eller med alla texter, utan hur ni läser och arbetar med de texter ni väljer ut. För goda resultat är den kvalitativa läsningen av större betydelse än den kvantitativa.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789152358504
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
I textsamlingen får eleverna möta olika typer av texter, både skönlitteratur och sakprosa. Texterna är tematiskt ordnade – sex teman per årskurs. I årskurs 6 är det följande teman:

Med skräckblandad förtjusning Kärlek eller vänskap eller både och Portaler till andra världar En värld värd att värna Barns villkor och barns rättigheter På tal om språk

Varje tema består av en dikt, tre berättande (skönlitterära) texter och en sakprosatext – en återberättande, beskrivande, förklarande, argumenterande eller instruerande text.

I de berättande texterna får eleverna möta människor från olika tider och skilda delar av världen i texter som belyser olika livsvillkor och identitets- och livsfrågor. I årskurs 6 får eleverna även möta texter på de nordiska grannspråken danska och norska samt läsa om de nationella minoritetsspråken i Sverige (gäller de elever som följer kursplanen i svenska).

Teman och texter kan läsas i vilken ordning som helst, vilket gör det lätt att anpassa arbetet med Läsrummet till undervisningen i andra ämnen.

OBS! Det viktiga är inte att ni hinner arbeta med alla teman eller med alla texter, utan hur ni läser och arbetar med de texter ni väljer ut. För goda resultat är den kvalitativa läsningen av större betydelse än den kvantitativa.
I textsamlingen får eleverna möta olika typer av texter, både skönlitteratur och sakprosa. Texterna är tematiskt ordnade – sex teman per årskurs. I årskurs 6 är det följande teman:

Med skräckblandad förtjusning Kärlek eller vänskap eller både och Portaler till andra världar En värld värd att värna Barns villkor och barns rättigheter På tal om språk

Varje tema består av en dikt, tre berättande (skönlitterära) texter och en sakprosatext – en återberättande, beskrivande, förklarande, argumenterande eller instruerande text.

I de berättande texterna får eleverna möta människor från olika tider och skilda delar av världen i texter som belyser olika livsvillkor och identitets- och livsfrågor. I årskurs 6 får eleverna även möta texter på de nordiska grannspråken danska och norska samt läsa om de nationella minoritetsspråken i Sverige (gäller de elever som följer kursplanen i svenska).

Teman och texter kan läsas i vilken ordning som helst, vilket gör det lätt att anpassa arbetet med Läsrummet till undervisningen i andra ämnen.

OBS! Det viktiga är inte att ni hinner arbeta med alla teman eller med alla texter, utan hur ni läser och arbetar med de texter ni väljer ut. För goda resultat är den kvalitativa läsningen av större betydelse än den kvantitativa.
Ny bok
246 kr258 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
246 kr258 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)