ZickZack 5 Läsrummet Textsamling, version 2; Pernilla Lundenmark, Anna Modigh, Karin Lönnqvist; 2022
endast ny

ZickZack 5 Läsrummet Textsamling, version 2 Upplaga 2

av Pernilla Lundenmark, Anna Modigh, Karin Lönnqvist
I textsamlingen får eleverna möta olika typer av texter, både skönlitteratur och sakprosa. Texterna är tematiskt ordnade – sex teman per årskurs. I årskurs 5 är det följande teman:

Inte rätt men rätt kul Att handskas med hästkrafter Att söka och att finna Mot okänt mål mot sin vilja Otursliv, kärleksfeber och hemligheter Nära ögat och med nöd och näppe

Varje tema består av en dikt, tre berättande (skönlitterära) texter och två sakprosatexter – återberättande, beskrivande, förklarande, argumenterande eller instruerande texter. I de berättande texterna får eleverna möta människor från olika tider och skilda delar av världen i texter som belyser olika livsvillkor och identitets- och livsfrågor.

Teman och texter kan läsas i vilken ordning som helst, vilket gör det lätt att anpassa arbetet med Läsrummet till undervisningen i andra ämnen.

OBS! Det viktiga är inte att ni hinner arbeta med alla teman eller med alla texter, utan hur ni läser och arbetar med de texter ni väljer ut. För goda resultat är den kvalitativa läsningen av större betydelse än den kvantitativa.
I textsamlingen får eleverna möta olika typer av texter, både skönlitteratur och sakprosa. Texterna är tematiskt ordnade – sex teman per årskurs. I årskurs 5 är det följande teman:

Inte rätt men rätt kul Att handskas med hästkrafter Att söka och att finna Mot okänt mål mot sin vilja Otursliv, kärleksfeber och hemligheter Nära ögat och med nöd och näppe

Varje tema består av en dikt, tre berättande (skönlitterära) texter och två sakprosatexter – återberättande, beskrivande, förklarande, argumenterande eller instruerande texter. I de berättande texterna får eleverna möta människor från olika tider och skilda delar av världen i texter som belyser olika livsvillkor och identitets- och livsfrågor.

Teman och texter kan läsas i vilken ordning som helst, vilket gör det lätt att anpassa arbetet med Läsrummet till undervisningen i andra ämnen.

OBS! Det viktiga är inte att ni hinner arbeta med alla teman eller med alla texter, utan hur ni läser och arbetar med de texter ni väljer ut. För goda resultat är den kvalitativa läsningen av större betydelse än den kvantitativa.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789152357583
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
I textsamlingen får eleverna möta olika typer av texter, både skönlitteratur och sakprosa. Texterna är tematiskt ordnade – sex teman per årskurs. I årskurs 5 är det följande teman:

Inte rätt men rätt kul Att handskas med hästkrafter Att söka och att finna Mot okänt mål mot sin vilja Otursliv, kärleksfeber och hemligheter Nära ögat och med nöd och näppe

Varje tema består av en dikt, tre berättande (skönlitterära) texter och två sakprosatexter – återberättande, beskrivande, förklarande, argumenterande eller instruerande texter. I de berättande texterna får eleverna möta människor från olika tider och skilda delar av världen i texter som belyser olika livsvillkor och identitets- och livsfrågor.

Teman och texter kan läsas i vilken ordning som helst, vilket gör det lätt att anpassa arbetet med Läsrummet till undervisningen i andra ämnen.

OBS! Det viktiga är inte att ni hinner arbeta med alla teman eller med alla texter, utan hur ni läser och arbetar med de texter ni väljer ut. För goda resultat är den kvalitativa läsningen av större betydelse än den kvantitativa.
I textsamlingen får eleverna möta olika typer av texter, både skönlitteratur och sakprosa. Texterna är tematiskt ordnade – sex teman per årskurs. I årskurs 5 är det följande teman:

Inte rätt men rätt kul Att handskas med hästkrafter Att söka och att finna Mot okänt mål mot sin vilja Otursliv, kärleksfeber och hemligheter Nära ögat och med nöd och näppe

Varje tema består av en dikt, tre berättande (skönlitterära) texter och två sakprosatexter – återberättande, beskrivande, förklarande, argumenterande eller instruerande texter. I de berättande texterna får eleverna möta människor från olika tider och skilda delar av världen i texter som belyser olika livsvillkor och identitets- och livsfrågor.

Teman och texter kan läsas i vilken ordning som helst, vilket gör det lätt att anpassa arbetet med Läsrummet till undervisningen i andra ämnen.

OBS! Det viktiga är inte att ni hinner arbeta med alla teman eller med alla texter, utan hur ni läser och arbetar med de texter ni väljer ut. För goda resultat är den kvalitativa läsningen av större betydelse än den kvantitativa.
Ny bok
246 kr258 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
246 kr258 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)