Aldrig är en student så aktiv och självständig i sin kunskapsprocess som i skrivandet av egna vetenskapliga arbeten, uppsatser och avhandlingar. Och aldrig blir en student så medvetandegjord om vikten av en kritisk grundsyn och ett vetenskapligt förhållningssätt som i en forskningsprocess. Hur handleder man en sådan forskningsprocess för att få studenter på olika nivåer att utveckla förmågan till självständigt arbete och kritisk bedömning? I denna bok diskuteras bland annat: Vikten av uppsatsformalia Samspelsdynamik och ömsesidiga förväntningar Konflikter Inlärningsstil, personlig läggning och val av ämnesområde Handledaren som mentor Särskilt begåvade studenter och deras speciella behov Forskning som en utvecklings- och socialisationsprocess Boken vänder sig till alla som på olika sätt handleder vetenskapliga arbeten på grundutbildningsnivå och forskarutbildningsnivå och upplever ett behov av att bättre förstå samspelet mellan handledare och student. .
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker