Varumärkesstrategi i verkligheten; Henrik Uggla; 2013
Varumärkesstrategi i verkligheten; Henrik Uggla; 2013

Varumärkesstrategi i verkligheten Upplaga 1

av Henrik Uggla

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789144086743
  • Sidor: 128 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnärer bygger ofta sina varumärken med mer begåvning och mer substans än vad den bästa av varumärkesplattformar kan leverera. Samtidigt ska man inte förringa värdet av strategiskt tänkande. Precis som en grupp medarbetare kan samlas och formulera en tro på företagets kärnvärden, kan en sund varumärkesarkitektur skapa en tydlighet som sparar både tid och pengar. Men var börjar egentligen en varumärkesstrategi? Är det i teorin på varumärkesstrategernas kammare eller är det i praktiken? Varumärkesstrategi i verkligheten varvar teori och praktik för att förstå dynamiken i framgångsrika varumärken. Exempelvis diskuteras David Beckham och hans vandring från fotbollsspelare till global varumärkes­ikon. Ett annat exempel utgörs av Arnolds Coffee i Milano som har skapat sin egen kopia på Starbucks i motsats till de traditionella, italienska espressokonventionerna. Andra case utgörs av McSki på McDonalds och BMW. Tillsammans bildar dessa fall en empirisk stomme i boken som analyseras utifrån varumärkesstrategiskt perspektiv. Varumärkesstrategi i verkligheten vänder sig till studenter och forskare inom marknadsföring, brand management, marknadskommunikation och affärsstrategi. Boken riktar sig också till marknadschefer, brand managers och konsulter verksamma inom strategisk kommunikation, samt till dig som har tröttnat på lättköpta förenklingar; framgångsrik (eller misslyckad) varumärkesstrategi är i slutändan en väl avvägd blandning av både praktik och teori, samt en väl avvägd mix av vetenskap och konst.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Varumärkesstrategi i verkligheten (2013)

I juli 2013 släpptes boken Varumärkesstrategi i verkligheten skriven av Henrik Uggla. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 128 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Varumärkesstrategi i verkligheten på Studentapan och spara pengar.

Referera till Varumärkesstrategi i verkligheten (Upplaga 1)

Harvard

Uggla, H. (2013). Varumärkesstrategi i verkligheten. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Uggla, Henrik, Varumärkesstrategi i verkligheten, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2013).

APA

Uggla, H. (2013). Varumärkesstrategi i verkligheten (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Uggla H. Varumärkesstrategi i verkligheten. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2013.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.