Varför? : handbok i berättande pedagogik; Ulf Ärnström; 2013
1 säljare

Varför? : handbok i berättande pedagogik Upplaga 3

av Ulf Ärnström
Muntligt berättande är ett enkelt och effektivt sätt att arbeta med språk och självkänsla, skapa koncentration och arbetsro, väcka intresse och motivation, hjälpa elever till djupare förståelse och att minnas kunskaperna bättre. I denna tredje omarbetade upplaga berörs även muntlig presentationsteknik och vad den nya läroplanen, Lgr11, säger om muntlighet och berättande. De flesta av bokens exempel är hämtade från grundskolan, men många metoder och principer är lätta att tillämpa i förskola, gymnasium, högskola, vuxenutbildning, museipedagogik, på bibliotek och av föräldrar. Varför heter boken Varför? Berättelser har en märklig kraft att väcka pedagogiskt användbara frågor, att få elever att tänka själva och att bokstavligen be om kunskaper. Det lilla ordet »varför« är kanske det mest kraftfulla medel som finns för att ta reda på hur världen fungerar. Det vet både barn och forskare. Ulf Ärnström har arbetat med muntligt berättande i pedagogiska sammanhang sedan mitten på 1980-talet. Han har även skrivit om berättarteknik i Nya berättarboken (BTJ Förlag 2008).
Muntligt berättande är ett enkelt och effektivt sätt att arbeta med språk och självkänsla, skapa koncentration och arbetsro, väcka intresse och motivation, hjälpa elever till djupare förståelse och att minnas kunskaperna bättre. I denna tredje omarbetade upplaga berörs även muntlig presentationsteknik och vad den nya läroplanen, Lgr11, säger om muntlighet och berättande. De flesta av bokens exempel är hämtade från grundskolan, men många metoder och principer är lätta att tillämpa i förskola, gymnasium, högskola, vuxenutbildning, museipedagogik, på bibliotek och av föräldrar. Varför heter boken Varför? Berättelser har en märklig kraft att väcka pedagogiskt användbara frågor, att få elever att tänka själva och att bokstavligen be om kunskaper. Det lilla ordet »varför« är kanske det mest kraftfulla medel som finns för att ta reda på hur världen fungerar. Det vet både barn och forskare. Ulf Ärnström har arbetat med muntligt berättande i pedagogiska sammanhang sedan mitten på 1980-talet. Han har även skrivit om berättarteknik i Nya berättarboken (BTJ Förlag 2008).
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789170187391
Förlag: BTJ Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 210 st
Muntligt berättande är ett enkelt och effektivt sätt att arbeta med språk och självkänsla, skapa koncentration och arbetsro, väcka intresse och motivation, hjälpa elever till djupare förståelse och att minnas kunskaperna bättre. I denna tredje omarbetade upplaga berörs även muntlig presentationsteknik och vad den nya läroplanen, Lgr11, säger om muntlighet och berättande. De flesta av bokens exempel är hämtade från grundskolan, men många metoder och principer är lätta att tillämpa i förskola, gymnasium, högskola, vuxenutbildning, museipedagogik, på bibliotek och av föräldrar. Varför heter boken Varför? Berättelser har en märklig kraft att väcka pedagogiskt användbara frågor, att få elever att tänka själva och att bokstavligen be om kunskaper. Det lilla ordet »varför« är kanske det mest kraftfulla medel som finns för att ta reda på hur världen fungerar. Det vet både barn och forskare. Ulf Ärnström har arbetat med muntligt berättande i pedagogiska sammanhang sedan mitten på 1980-talet. Han har även skrivit om berättarteknik i Nya berättarboken (BTJ Förlag 2008).
Muntligt berättande är ett enkelt och effektivt sätt att arbeta med språk och självkänsla, skapa koncentration och arbetsro, väcka intresse och motivation, hjälpa elever till djupare förståelse och att minnas kunskaperna bättre. I denna tredje omarbetade upplaga berörs även muntlig presentationsteknik och vad den nya läroplanen, Lgr11, säger om muntlighet och berättande. De flesta av bokens exempel är hämtade från grundskolan, men många metoder och principer är lätta att tillämpa i förskola, gymnasium, högskola, vuxenutbildning, museipedagogik, på bibliotek och av föräldrar. Varför heter boken Varför? Berättelser har en märklig kraft att väcka pedagogiskt användbara frågor, att få elever att tänka själva och att bokstavligen be om kunskaper. Det lilla ordet »varför« är kanske det mest kraftfulla medel som finns för att ta reda på hur världen fungerar. Det vet både barn och forskare. Ulf Ärnström har arbetat med muntligt berättande i pedagogiska sammanhang sedan mitten på 1980-talet. Han har även skrivit om berättarteknik i Nya berättarboken (BTJ Förlag 2008).
Begagnad bok
249 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
249 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar