Vad är professionell kunskap? : förändrade värderingar av lärares yrkesroll; Ivor F Goodson; 2005
1 säljare

Vad är professionell kunskap? : förändrade värderingar av lärares yrkesroll Upplaga 1

av Ivor F Goodson
Varför har en så stor del av den pedagogiska forskningen sällan varit av intresse för lärarna? Den här boken handlar om olika former av professionell kunskap och sambanden mellan sådan kunskap, pedagogisk forskning och hur vi uppfattar pedagogisk förändring. Författaren visar att det är angeläget att återerövra den pedagogiska forskningens ursprungliga uppdrag och se dess betydelse för skolans vardag. Detta måste göras på ett sätt som hänger samman med lärarens liv och arbete, eftersom lärarnas sätt att interagera i klassrummet i mycket hög grad har med hela deras livsinställning att göra. Beslutsfattarna, ”reformatorerna”, har sakta börjat inse problemen med att åstadkomma lyckade förändringar utan lärarnas medverkan och entusiasm.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Varför har en så stor del av den pedagogiska forskningen sällan varit av intresse för lärarna? Den här boken handlar om olika former av professionell kunskap och sambanden mellan sådan kunskap, pedagogisk forskning och hur vi uppfattar pedagogisk förändring. Författaren visar att det är angeläget att återerövra den pedagogiska forskningens ursprungliga uppdrag och se dess betydelse för skolans vardag. Detta måste göras på ett sätt som hänger samman med lärarens liv och arbete, eftersom lärarnas sätt att interagera i klassrummet i mycket hög grad har med hela deras livsinställning att göra. Beslutsfattarna, ”reformatorerna”, har sakta börjat inse problemen med att åstadkomma lyckade förändringar utan lärarnas medverkan och entusiasm.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144037394
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 201 st
Varför har en så stor del av den pedagogiska forskningen sällan varit av intresse för lärarna? Den här boken handlar om olika former av professionell kunskap och sambanden mellan sådan kunskap, pedagogisk forskning och hur vi uppfattar pedagogisk förändring. Författaren visar att det är angeläget att återerövra den pedagogiska forskningens ursprungliga uppdrag och se dess betydelse för skolans vardag. Detta måste göras på ett sätt som hänger samman med lärarens liv och arbete, eftersom lärarnas sätt att interagera i klassrummet i mycket hög grad har med hela deras livsinställning att göra. Beslutsfattarna, ”reformatorerna”, har sakta börjat inse problemen med att åstadkomma lyckade förändringar utan lärarnas medverkan och entusiasm.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Varför har en så stor del av den pedagogiska forskningen sällan varit av intresse för lärarna? Den här boken handlar om olika former av professionell kunskap och sambanden mellan sådan kunskap, pedagogisk forskning och hur vi uppfattar pedagogisk förändring. Författaren visar att det är angeläget att återerövra den pedagogiska forskningens ursprungliga uppdrag och se dess betydelse för skolans vardag. Detta måste göras på ett sätt som hänger samman med lärarens liv och arbete, eftersom lärarnas sätt att interagera i klassrummet i mycket hög grad har med hela deras livsinställning att göra. Beslutsfattarna, ”reformatorerna”, har sakta börjat inse problemen med att åstadkomma lyckade förändringar utan lärarnas medverkan och entusiasm.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar