Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet; Fanny Gunnarsson, Pia Hjertström, Anette Klang-Jensen, Ann S. Pihlgren; 2020
Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet; Fanny Gunnarsson, Pia Hjertström, Anette Klang-Jensen, Ann S. Pihlgren; 2020

Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet Upplaga 1

av Fanny Gunnarsson, Pia Hjertström, Anette Klang-Jensen, Ann S. Pihlgren

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2020
  • ISBN: 9789144135540
  • Sidor: 163 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Två områden är viktiga i lärandet: kunskaper och en stark positiv lärandeidentitet. Svensk skolkontext har av tradition lagt fokus på kunskapsmålen, medan lärandeidentiteten ofta behandlats i särskilda lektioner eller aktiviteter som skett separat från övrig undervisning. Den här boken riktar in sig på det andra området - hur undervisningen kan bidra till en positiv lärandeidentitet. En positiv lärandeidentitet innebär att den som lär sig känner tilltro till sin egen förmåga att lära, har strategier för att ta sig an lärandet samt utvecklar kreativitet och problemlösningsförmåga. Undervisningsstrategier för att stärka lärandeidentiteten bör, för att vara framgångsrika, ingå i undervisningen inom alla ämnesområden som en naturlig del. Hur det kan genomföras får läraren hjälp med i boken. Boken ger en teoretisk bakgrund samt praktisk, forskningsbaserad hjälp i val av arbetssätt. Den ger också stöd i hur undervisningen kan utvärderas och förbättras. I slutet av varje kapitel ges förslag till fortsatt läsning inom området. Boken vänder sig till blivande och praktiserande lärare i förskola, fritidshem, förskoleklass, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning som vill lära sig mer om och vidareutveckla sin undervisning för att stötta barns, elevers och studerandes positiva lärandeidentitet. Den vänder sig även till rektorer, barn- och elevhälsans olika professioner, beslutsfattare och andra som vill fördjupa sig på området.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet (2020)

I september 2020 släpptes boken Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet skriven av Fanny Gunnarsson, Pia Hjertström, Anette Klang-Jensen, Ann S. Pihlgren. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 163 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet på Studentapan och spara pengar.

Referera till Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet (Upplaga 1)

Harvard

Gunnarsson, F., Hjertström, P., Klang-Jensen, A. & Pihlgren, A. S. (2020). Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Gunnarsson, Fanny, Hjertström, Pia, Klang-Jensen, Anette & Pihlgren, Ann S., Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2020).

APA

Gunnarsson, F., Hjertström, P., Klang-Jensen, A., & Pihlgren, A. S. (2020). Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Gunnarsson F, Hjertström P, Klang-Jensen A, Pihlgren AS. Undervisningsstrategier - för lärandeidentitet. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2020.

Köp boken

Helt ny

351 kr