Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmodeller för konkurrenskraft; Christian Kowalkowski, Daniel Kindström; 2012
spara 56%
5+ säljare

Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmodeller för konkurrenskraft Upplaga 1

av Christian Kowalkowski, Daniel Kindström
Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.

För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.

Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.

Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.

Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.

Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.

För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.

Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.

Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.

Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.

Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147097357
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 272 st
Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.

För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.

Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.

Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.

Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.

Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.

För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.

Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.

Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.

Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.

Sagt om boken
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215. Lektör Folke Hermanson Snickars.
Begagnad bok
239 kr537 krSpara 298 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr537 krSpara 298 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar