Tjänstedesign - - principer och praktiker; Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman; 2021
Tjänstedesign - - principer och praktiker; Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman; 2021

Tjänstedesign - - principer och praktiker Upplaga 1

av Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman

5.0 (2)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2021
  • ISBN: 9789144130958
  • Sidor: 248 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Tjänstedesign – principer och praktiker är den första boken på svenska om tjänstedesign. Tankarna som presenteras i boken är baserade på mer än 15 års internationellt ledande forskning och går bortom en gängse syn på tjänstedesign som kundupplevelse och tjänstemöte. Boken lägger fokus på de underliggande principerna för ett framgångsrikt designarbete. Vilka kompetenser krävs i en organisation som vill arbeta med tjänstedesign? Hur väljs metoder och hur identifierar man vilken metod som lämpar sig för en viss kontext? Tjänstedesign – principer och praktiker presenterar tre teoretiska perspektiv på tjänstedesign, fem grundläggande principer och en bred palett av metodansatser. Med utgångspunkt i verklighetsbaserade fallbeskrivningar från privat och offentlig sektor beskriver och analyserar författarna hur principer och metoder används i praktiken. Avslutningsvis riktas blickarna framåt mot de utmaningar som vi står inför och där tjänstedesign kan vara en viktig pusselbit. Bokens fokus på underliggande principer för framgångsrikt designarbete gör den till både ett redskap att använda tillsammans med en metodhandbok och en teoretisk utgångspunkt för ett kritiskt perspektiv på tjänstedesign. Den är användbar för studenter och praktiker med olika bakgrund och arbetsområden som vill lära sig mer om tjänstedesign och skapar även en vokabulär för området på svenska.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Tjänstedesign - - principer och praktiker (2021)

I februari 2021 släpptes boken Tjänstedesign - - principer och praktiker skriven av Stefan Holmlid, Katarina Wetter-Edman. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 248 sidor djupgående information om teknik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Tjänstedesign - - principer och praktiker på Studentapan och spara uppåt 17% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Tjänstedesign - - principer och praktiker (Upplaga 1)

Harvard

Holmlid, S. & Wetter-Edman, K. (2021). Tjänstedesign - - principer och praktiker. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Holmlid, Stefan & Wetter-Edman, Katarina, Tjänstedesign - - principer och praktiker, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2021).

APA

Holmlid, S., & Wetter-Edman, K. (2021). Tjänstedesign - - principer och praktiker (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Holmlid S, Wetter-Edman K. Tjänstedesign - - principer och praktiker. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2021.

Köp boken

339 kr
408 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!