Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård; Inger Holmström; 2008
2 säljare

Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård Upplaga 1

av Inger Holmström
Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård ger en bred översikt över olika aspekter av telefonrådgivningsverksamhet i Sverige. Innehållet fokuserar på samtal som arbetsverktyg snarare än på medicinska bedömningar och symtom. Några av kapitlen tar upp organisatoriska aspekter medan andra utgår från sjuksköterskans respektive uppringarens perspektiv. Med hjälp av illustrativa exempel visar författarna på såväl samtalets olika faser som etiska dilemman vid specifika samtal i t.ex. en akut situation.Boken vänder sig främst till dem som arbetar med eller vill börja arbeta med hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon samt till studerande i olika vårdutbildningar. Den lämpar sig även för andra yrkesgrupper som arbetar med rådgivning per telefon, t.ex. apotekspersonal, sjukgymnaster, barnmorskor, allmänläkare och kuratorer.
Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård ger en bred översikt över olika aspekter av telefonrådgivningsverksamhet i Sverige. Innehållet fokuserar på samtal som arbetsverktyg snarare än på medicinska bedömningar och symtom. Några av kapitlen tar upp organisatoriska aspekter medan andra utgår från sjuksköterskans respektive uppringarens perspektiv. Med hjälp av illustrativa exempel visar författarna på såväl samtalets olika faser som etiska dilemman vid specifika samtal i t.ex. en akut situation.Boken vänder sig främst till dem som arbetar med eller vill börja arbeta med hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon samt till studerande i olika vårdutbildningar. Den lämpar sig även för andra yrkesgrupper som arbetar med rådgivning per telefon, t.ex. apotekspersonal, sjukgymnaster, barnmorskor, allmänläkare och kuratorer.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789144047768
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 197 st
Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård ger en bred översikt över olika aspekter av telefonrådgivningsverksamhet i Sverige. Innehållet fokuserar på samtal som arbetsverktyg snarare än på medicinska bedömningar och symtom. Några av kapitlen tar upp organisatoriska aspekter medan andra utgår från sjuksköterskans respektive uppringarens perspektiv. Med hjälp av illustrativa exempel visar författarna på såväl samtalets olika faser som etiska dilemman vid specifika samtal i t.ex. en akut situation.Boken vänder sig främst till dem som arbetar med eller vill börja arbeta med hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon samt till studerande i olika vårdutbildningar. Den lämpar sig även för andra yrkesgrupper som arbetar med rådgivning per telefon, t.ex. apotekspersonal, sjukgymnaster, barnmorskor, allmänläkare och kuratorer.
Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård ger en bred översikt över olika aspekter av telefonrådgivningsverksamhet i Sverige. Innehållet fokuserar på samtal som arbetsverktyg snarare än på medicinska bedömningar och symtom. Några av kapitlen tar upp organisatoriska aspekter medan andra utgår från sjuksköterskans respektive uppringarens perspektiv. Med hjälp av illustrativa exempel visar författarna på såväl samtalets olika faser som etiska dilemman vid specifika samtal i t.ex. en akut situation.Boken vänder sig främst till dem som arbetar med eller vill börja arbeta med hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon samt till studerande i olika vårdutbildningar. Den lämpar sig även för andra yrkesgrupper som arbetar med rådgivning per telefon, t.ex. apotekspersonal, sjukgymnaster, barnmorskor, allmänläkare och kuratorer.
Begagnad bok
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar