spara 6%
1 säljare
Teknik i skolan Upplaga 1
Teknik i skolan har utvecklats för tekniklärare, lärarstudenter och lärarutbildare i syfte att förmedla ämneskunskaper i teknik, kunskaper som kan sättas i relation till de förväntningar som skolans styrdokument uttrycker i termer av ämnesinnehåll och progression. Författarna bjuder in till en kunskapande resa som syftar till att dels ge ämneskunskaper, dels ge läsaren insikt i vad som kan undervisas om i ämnet teknik för grundskolan. Boken passar därför som en bas för teknikundervisningen i grundskolan.
__Boken tar utgångspunkt i två av didaktikens nyckelfrågor: __
Vad skall vi undervisa om? Varför väljer vi just det innehållet? Varje kapitel belyser ett specifikt innehåll kopplat till teknikämnets kursplan och behandlar detta i relation till de ämneskunskaper lärare behöver för att kunna undervisa i teknik. Kapitlen inleds med en kunskapsdel för att sedan belysa hur man kan arbeta med teknikämnets både teoretiska och praktiska kunskapsinnehåll utifrån en progression.
Om författarna
Ann-Marie von Otter är universitetsadjunkt i ämnesdidaktik och arbetar inom lärarutbildningen. Hennes forskningsintressen är teknikdidaktik, Learning Study, teknisk dokumentation, digitaliseringen och hållbar utveckling.
Anne-Marie Cederqvist är universitetsadjunkt i ämnesdidaktik och arbetar inom lärarutbildningen. Hennes forskningsintresse riktar sig mot teknikdidaktik, digitala verktyg och programmering samt digital kompetens och hållbar utveckling.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789147146338
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
Teknik i skolan har utvecklats för tekniklärare, lärarstudenter och lärarutbildare i syfte att förmedla ämneskunskaper i teknik, kunskaper som kan sättas i relation till de förväntningar som skolans styrdokument uttrycker i termer av ämnesinnehåll och progression. Författarna bjuder in till en kunskapande resa som syftar till att dels ge ämneskunskaper, dels ge läsaren insikt i vad som kan undervisas om i ämnet teknik för grundskolan. Boken passar därför som en bas för teknikundervisningen i grundskolan.
__Boken tar utgångspunkt i två av didaktikens nyckelfrågor: __
Vad skall vi undervisa om? Varför väljer vi just det innehållet? Varje kapitel belyser ett specifikt innehåll kopplat till teknikämnets kursplan och behandlar detta i relation till de ämneskunskaper lärare behöver för att kunna undervisa i teknik. Kapitlen inleds med en kunskapsdel för att sedan belysa hur man kan arbeta med teknikämnets både teoretiska och praktiska kunskapsinnehåll utifrån en progression.
Om författarna
Ann-Marie von Otter är universitetsadjunkt i ämnesdidaktik och arbetar inom lärarutbildningen. Hennes forskningsintressen är teknikdidaktik, Learning Study, teknisk dokumentation, digitaliseringen och hållbar utveckling.
Anne-Marie Cederqvist är universitetsadjunkt i ämnesdidaktik och arbetar inom lärarutbildningen. Hennes forskningsintresse riktar sig mot teknikdidaktik, digitala verktyg och programmering samt digital kompetens och hållbar utveckling.
309 kr328 krSpara 19 kr (6%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.