Tankeverktyg för marknadsförare; Magnus Söderlund; 2002
Tankeverktyg för marknadsförare; Magnus Söderlund; 2002

Tankeverktyg för marknadsförareUpplaga 1

av Magnus Söderlund

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2002
  • ISBN: 9789147064656
  • Sidor: 160 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Alla marknadsförare vet att man inte skall sälja borrar - man skall istället sälja hål. Att fokusera på hålet snarare än på borren är ett bland många tankeverktyg som kan bidra till att marknadsföraren frigör sig från befintliga sätt att betrakta tillvaron. Marknadsföraren behöver i själva verket arbeta aktivt med sig själv för att åstadkomma en sådan frigörelse, eftersom tanken har en tendens att fastna i gamla hjulspår. I den här boken presenteras en mängd tankeverktyg som syftar till att underlätta ett systematiskt nyskapande hos marknadsförare. Boken Tankeverktyg för marknadsförare bygger på en föreställning som innebär att vi alla kan lära oss att bli mer innovativa marknadsförare. Boken vill därmed ifrågasätta det synsätt som innebär att nyskapande är ett resultat av plötsliga och opåverkbara krafter, vilka i bästa fall drabbar oss som en blixt från en klar himmel. Varje tankeverktyg som presenteras i boken illustreras med flera exempel på hur de kan tillämpas inom marknadsföring. Boken riktar sig således till dig som vill skapa ny marknadsföringskunskap. Du som är en marknadsförare av det slaget nöjer dig inte med att passivt återanvända befintlig kunskap - du vill hitta nya sätt att se på det som är viktigt i marknadsföringens värld.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Tankeverktyg för marknadsförare (2002)

I februari 2002 släpptes boken Tankeverktyg för marknadsförare skriven av Magnus Söderlund. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 160 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Tankeverktyg för marknadsförare på Studentapan och spara pengar.

Referera till Tankeverktyg för marknadsförare (Upplaga 1)

Harvard

Söderlund, M. (2002). Tankeverktyg för marknadsförare. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Söderlund, Magnus, Tankeverktyg för marknadsförare, 1 uppl. (Liber, 2002).

APA

Söderlund, M. (2002). Tankeverktyg för marknadsförare (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Söderlund M. Tankeverktyg för marknadsförare. 1:a uppl. Liber; 2002.